arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

احتمال خروج حزب کمونیست از «سائرون»

حزب کمونیست عراق که هم‌پیمان ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر است، اعلام کرد که اگر ائتلاف‌ها در راستای سهمیه‌بندی تشکیل شوند از این ائتلاف خارج خواهد شد.این اقدام در پی اعلام ائتلاف اخیر مقتدی صدر با گروه‌های حشد شعبی به رهبری هادی العامری صورت گرفته است.حزب کمونیست عراق در بیانیه‌ای از مقامات دولتی و احزاب سیاسی خواست برای ممانعت از افتادن کشور به باتلاق تلاش کنند و تمامی شکایت‌های مربوط به انتخابات نیز به روش قانونی و با شفافیت حل شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حزب کمونیست عراق به احتمال خروجش از ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، حزب کمونیست عراق که هم‌پیمان ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر است، اعلام کرد که اگر ائتلاف‌ها در راستای سهمیه‌بندی تشکیل شوند از این ائتلاف خارج خواهد شد.

این اقدام در پی اعلام ائتلاف اخیر مقتدی صدر با گروه‌های حشد شعبی به رهبری هادی العامری صورت گرفته است.

حزب کمونیست عراق در بیانیه‌ای از مقامات دولتی و احزاب سیاسی خواست برای ممانعت از افتادن کشور به باتلاق تلاش کنند و تمامی شکایت‌های مربوط به انتخابات نیز به روش قانونی و با شفافیت حل شوند.

در این بیانیه تأکید شده است: حزب کمونیست به طرح تغییر و اصلاح و مخالفت با سهمیه‌بندی و فساد و منحصر کردن سلاح به دست دولت و متنوع کردن اقتصاد ملی پایبند است.

از سوی دیگر عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رهبر جریان الحکمة از دادگاه فدرال عراق خواست هرچه سریع‌تر شکایت ها درباره سومین اصلاح قانون انتخابات را بررسی کند.

وی گفت که میزان پایین مشارکت در انتخابات نشان دهنده خشم مردم است.

حکیم خواهان انتخاب وزرای تکنوکرات و متخصص شد.

نظرات بینندگان