arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
گرانفروشی عجیب برج میلاد؛ بلیت ۹۵ هزار تومانی اکران بازی ایران و مراکش!

برج ميلاد: تابع تصمیمات شورای عالی اکران نیستیم / هم موسیقی اجرا‌ کردیم؛ هم پرچم به حاضران داديم!

یک مسئول برج میلاد می گوید: با توجه به امکانی که شهروندان برای تماشای بازی‌ها از تلویزیون خانگی دارند، تدارکی دیده شد تا مسابقات تیم ملی کشورمان و مسابقات فینال جام جهانی در شرایط ویژه‌ای برای علاقه مندان اکران شود. در این صورت مخاطب امکان انتخاب خواهد داشت که در چه فضایی و با چه خدماتی به تماشای بازی‌ها بنشیند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برج ميلاد: تابع تصمیمات شورای عالی اکران نیستیم / هم موسیقی اجرا‌ کردیم؛ هم پرچم به حاضران داديم!

طبق گزارش‌ها برج میلاد بلیت بازی ایران - مراکش را با قیمت ۹۵ هزار تومان فروخته است! سوال اینجاست آیا اصلا اکران این بازی در سایر فضا‌های فرهنگی هنری هم مجوز داشته یا نه؟ از طرفی ناظران کجا هستند و آیا بر سر این نوع قیمت‌ها نظارتی می‌شود یا خیر؟

پیگیری خبرنگار ما در این باره تا حدی جواب داد؛ محمد قاصد اشرفی عضو شورای عالی اکران، در خصوص مجوزهای پخش فوتبال در مکان‌های عمومی، برج میلاد، فرهنگسراها و ... گفت: ما یک مجوز کلی از وزارت ارشاد برای پخش بازی های جام جهانی فوتبال در سینماهای تهران و شهرستان ها گرفتیم؛ اما دیگر فضاهای شهری برای پخش فوتبال، از اماکن عمومی به صورت جداگانه مجوز گرفته اند.

همچنین، به نظر می رسد از صبح امروز اعتراض رسانه ها و پیگیری آنها درباره قیمت بلیت تماشای بازی در برج میلاد به نتیجه رسیده؛ چرا که این قیمت تا 30 هزار تومان کاهش یافته؛ اما همچنان زیاد است و دلیل قانع کننده ای برای آن مطرح نشده است.

اما با پیگیری بیشتر خبرنگار ما، لیدا دانشی مدیر ارتباطات و بین الملل برج میلاد درباره حواشی نمایش بازی ایران - مراکش در این مکان توضیحاتی را به شرح زیر ارائه داد؛

«درباره پخش اولین بازی تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی، با مجوز از مراجع قانونی در سالن اصلی مرکز همایش‌های بین المللی و بر روی عریض‌ترین و بزرگترین پرده نمایش کشور صورت گرفته است و ارتباطی با سینمای برج میلاد ندارد.

نظام قیمت گذاری اماکن غیرسینمایی تابع تصمیمات شورای عالی اکران نیست و نسبت به خدمات ارائه شده کاملاً متفاوت است.

با توجه به امکانی که شهروندان برای تماشای بازی‌ها از تلویزیون خانگی دارند، تدارکی دیده شد تا مسابقات تیم ملی کشورمان و مسابقات فینال جام جهانی در شرایط ویژه‌ای برای علاقه مندان اکران شود. در این صورت مخاطب امکان انتخاب خواهد داشت که در چه فضایی و با چه خدماتی به تماشای بازی‌ها بنشیند.

در بازی ایران-مراکش تعداد محدودی بلیت به قیمت ۹۵ هزارتومان متناسب با خدمات ارائه شده به فروش رسید.

با توجه به زمان کوتاه اخذ مجوز تا پخش مسابقات و عدم امکان اطلاع رسانی به مخاطبان، بلیت ها با تخیف ۷۰ در صد در اختیار سایت‌های معتبر قرار گرفت و برای مراجعه کنندگان هم امکان تهیه بلیت از گیشه‌های فروش برج فراهم شد.

کارشناسی زنده در بین دو نیمه و پایان بازی با حضور چهره‌های مطرح ورزشی کشور و کارشناسان فوتبال و نیز ارتباط مستقیم با محل برگزاری مسابقات/ اجرای موسیقی‌های ملی و حماسی/ اهدای پرچم ایران به همه حاضران/ قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بین حاضران/ تولید و پخش آیتم‌های تصاویر اختصاصی از حواشی مسابقه از جمله خدماتی است که در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد به علاقه مندان ارائه شد.

در شرایط فعلی و در آستانه‌ بازی‌های دیگر تیم ملی کشورمان، دستور بازنگری در قیمت، جهت رفاه حال شهروندان صادر شده و علاقه مندان می‌توانند بلیت بازی‌ها را با قیمت ۵۵ یا ۶۵ تومان (نسبت به تفاوت نمای دید) تهیه نمایند.»

طبق اولین آمار منتشر شده از فروش بلیت بازی ایران و مراکش، سینما‌ها چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان به جیب زده اند. اینکه می گوییم به جیب زده اند شاید بیراه نباشد؛ چرا که هنوز مشخص نیست سهم فیلمسازانی که در زمان اکران فیلمشان، این بازی (البته مهم) روی پرده نقره‌ای رفته، چه می‌شود؟!

نظرات بینندگان