arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

سیاست‌های مهاجرتی ترامپ، داد همسرش را در آورد / انتقاد ملانیا ترامپ از جدا شدن ۲ هزار کودک مهاجر از والدینشان: امیدوارم دو حزب دمکرات و جمهوریخواه برای اصلاح سیاست‌های مهاجرتی متحد شوند

همسر رئیس جمهوری آمریکا از سیاست‌های مهاجرتی او که منجر به جدا شدن بیش از ۲ هزار کودک مهاجر از والدینشان شده، انتقاد کرد. «استفانی گریشام» سخنگوی ملانیا ترامپ به سی ان ان گفت: خانم ترامپ از اینکه جدایی کودکان را از خانواده هایشان می‌بیند احساس انزجار کرده و امیدوار است که دو حزب (دمکرات و جمهوریخواه) برای رسیدن به اصلاحات سیاست‌های مهاجرتی باهم متحد شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همسر رئیس جمهوری آمریکا از سیاست‌های مهاجرتی او که منجر به جدا شدن بیش از ۲ هزار کودک مهاجر از والدینشان شده، انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، سخنگوی ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که وی به بحران اخیر مهاجرتی در این کشور انتقاد دارد.
«استفانی گریشام» به سی ان ان گفت: خانم ترامپ از اینکه جدایی کودکان را از خانواده هایشان می‌بیند احساس انزجار کرده و امیدوار است که دو حزب (دمکرات و جمهوریخواه) برای رسیدن به اصلاحات سیاست‌های مهاجرتی باهم متحد شوند.
آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می‌دهد که ماموران مرزی این کشور طی ۶ هفته گذشته نزدیک به دو هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگه داری آن‌ها در اردوگاه‌های جداگانه، به پدر ومادر آن‌ها فشار وارد می‌کنند.
این اقدام در هفته‌های گذشته انتقاد‌های حقوق بشری بسیاری را متوجه دولت آمریکا کرده است. این کودکان تا زمانی که والدینشان دادگاهی و تعیین تکلیف شوند، ناچارند در اردوگاه‌های جداگانه باقی بمانند.
دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل متحد به تازگی از آمریکا خواسته بود که به پرونده‌سازی و نقض حقوق خانواده‌های مهاجری که به صورت غیرمجاز وارد خاک این کشور می‌شوند، پایان داده و سیاست مداراجویانه‌تری اتخاذ کند.
دولت ترامپ همواره موضع سرسختی در قبال مهاجران و پناهجویان داشته و برای متوقف ساختن روند مهاجرت، دست به اقدامات متعدد از جمله لغو توافق‌های مربوطه و وضع قوانین محدودکننده زده است.
از جمله این موارد می‌توان لغو قانون «داکا» را نام برد. این قانون با هدف حمایت از آن دسته مهاجران غیرقانونی تصویب شده بود که در زمان کودکی وارد آمریکا شده و در این کشور بزرگ شده بودند.
مسئله مهاجرت بار‌ها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی‌های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.

نظرات بینندگان