arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

تکلیف اعزام شین آبادی‌ها به خارج از کشور فردا مشخص می‌شود

رسول خضری، نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون پزشکی دانش آموزان شین آبادی فردا (سه شنبه) برگزار و در مورد اعزام آنان به خارج از کشور جهت ادامه درمان، تصمیم گیری می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون پزشکی دانش آموزان شین آبادی فردا (سه شنبه) برگزار و در مورد اعزام آنان به خارج از کشور جهت ادامه درمان، تصمیم گیری می‌شود.

رسول خضری در گفتگو با ایرنا افزود: این کمیسیون با حضور پزشکان متخصص، دانش آموزان و والدین آنان و به ریاست دکتر جواد فاطمی برگزار خواهد شد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جلسه قرار بود در اواخر فروردین ماه سال جاری برگزار شود، ولی به دلیل حضور ۲ نفر از متخصصان عضو این کمیسیون در خارج از کشور و برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی دانش آموزان به اواخر خرداد ماه موکول شد.
چندی پیش برخی از رسانه‌های خارجی از اعزام این دانش آموزان به آمریکا جهت ادامه درمان خبر داده بودند که با موضع گیری‌های والدین و برخی از مسوولان مواجه شد.
دکتر جواد فاطمی، رییس تیم پزشکی دانش آموزان شین آبادی پس از این فضاسازی رسانه‌ای تاکید کرده بود که هیچ کشوری برای اعزام و ادامه درمان این دانش آموزان تعیین نشده است و در مورد ادامه درمان آنان در کمیسیون پزشکی پیش رو تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در ۱۵ آذر سال ۱۳۹۱ شمسی، دبستان دخترانه‌ای در روستای شین‌آباد پیرانشهر از توابع آذربایجان غربی آتش گرفت که در نتیجه آن ۲ نفر از دانش آموزان در اثر شدت جراحت جان خود را از دست دادند و ۱۴ نفر دیگر هم دچار سوختگی شدید شدند.
این دانش آموزان و والدین آنان با وجود تحمل صدمات روحی و جسمی همچنان با دل‌هایی پر از امید و آرزو به روز‌های آینده و تصمیم گیری کمسیسیون پزشکی می‌نگرند.

نظرات بینندگان