arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

مذاکرات ورزشی دو کره آغاز شد

بعد از چند دور مذاکره میان دو کره از جمله مذاکره سران دو کشور اکنون نوبت ورزش است که زمینه توسعه روابط دو کشور که از سال ۱۹۵۳ میلادی تا کنون در حالت «نه صلح نه جنگ» هستند را فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از چند دور مذاکره میان دو کره از جمله مذاکره سران دو کشور اکنون نوبت ورزش است که زمینه توسعه روابط دو کشور که از سال ۱۹۵۳ میلادی تا کنون در حالت «نه صلح نه جنگ» هستند را فراهم کند.

به گزارش ایرنا اگرچه نخستین مذاکرات دو کره در المپیک زمستانی کره جنوبی و از طریق ورزش صورت گرفت و بعد‌ها نیز ادامه یافت تا سرانجام به نشست سران دو کره و امضای قرارداد صلح منجر شد، اما ورزش همچنان یکی از ظرفیت‌های مهم برای تقویت روابط دو کشور است.
در ادامه مذاکرات دو کشور در حوزه‌های مختلف امروز دوشنبه نیز هیات‌های دو کره در روستای مرزی پانمونجوم بار دیگر در زمینه تقویت روابط ورزشی با یکدیگر مذاکره می‌کنند.
در مذاکرات ورزشی دو کره که ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی آغاز شده است تیم پنج نفره کره جنوبی به ریاست 'ون کیل لو' معاون وزیر ورزش این کشور شرکت دارد.
دو کره در این مذاکرات در مورد حضور تیم مشترک دو کشور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و پالم بانگ اندونزی رایزنی می‌کنند.
دبیرکل کمیته المپیک کره جنوبی پیش از آغاز این مذاکرات اظهار امیدواری کرد ورزش بتواند به عنوان یک گام مهم برای گسترش مبادلات بین کره‌ای و ایجاد صلح در شبه جزیره عمل کند.
'جون چونگ ریول' اظهار کرد ما در این مذاکرات در چارچوب توافقات انجام شده میان رهبران دو کشور و با اذعان به اثرگذاری ورزش در تقویت روابط دو کره، مذاکره خواهیم کرد.
وی افزود: همانطور که همه ما در طول بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ شاهد بودیم، ورزش فرصت مناسبی برای ایجاد روابط بهتر میان دو کره به وجود می‌آورد.
دو کره بعد از برگزاری نشست سران و امضای بیانیه صلح پانمونجوم در ۷ اردیبهشت امسال، تا کنون چندین نشست در سطوح مختلف برگزار کرده اند.
آخرین مذاکره آن‌ها در زمینه مسایل نظامی بود که روز پنجشنبه برگزار شد کره جنوبی در این نشست به کره شمالی پیشنهاد داده بود آتش بار‌های خود را از مرز دو کره عقب ببرد.

نظرات بینندگان