arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

رئیس شرکت آئودی دستگیر شد

سخنگوی شرکت فولکس واگن تایید کرد که ستادلر امروز صبح دستگیر شده اما از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرد. این سخنگو گفت که جلسه دادگاه برای تعیین وثیقه یا ادامه بازداشت برگزار می‌شود.رسوایی آلاینده‌های دیزلی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ مطرح شد.فولکس واگن اذعان کرده است که حدود ۶۰۰ هزار خودرویی که در آمریکا فروخته به نرم‌افزاری مجهز بوده که باعث می‌شده نتایج واقعی آزمایش‌های مربوط به آلاینده‌ها را نشان ندهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روپرت ستادلر، مدیر عامل شرکت خودروسازی آلمانی آئودی ( AUDI) زیرمجموعه فولکس واگن در ارتباط با پرونده آلاینده‌های دیزلی (گازوییلی) دستگیر شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، سخنگوی شرکت فولکس واگن تایید کرد که ستادلر امروز صبح دستگیر شده اما از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرد. این سخنگو گفت که جلسه دادگاه برای تعیین وثیقه یا ادامه بازداشت برگزار می‌شود.

آئودی مدت‌ها است که درگیر این پرونده است که رسوایی آن دامان فولکس واگن را هم گرفته است.

ماه گذشته میلادی آئودی اذعان کرد که ۶۰ هزار خودری مدل A6 و A7 این شرکت با موتورهای گازوییلی مشکل نرم‌افزار سنجش آلودگی را داشته‌اند.

این علاوه بر ۸۵۰ هزار خودرویی است که فولکس واگن سال گذشته میلادی برای بازبینی فرا خواند، هر چند تنها تعدادی از این خودروها نیاز به تنظیم داشتند.

رسوایی آلاینده‌های دیزلی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ مطرح شد.

فولکس واگن اذعان کرده است که حدود ۶۰۰ هزار خودرویی که در آمریکا فروخته به نرم‌افزاری مجهز بوده که باعث می‌شده نتایج واقعی آزمایش‌های مربوط به آلاینده‌ها را نشان ندهد.

به گفته فولکس واگن این نرم‌افزار در ۱۱ میلیون خودرو دیزلی در سرتاسر جهان به کار گرفته شده است.

سطح آلایندگی واقعی این خودروها در زمان استفاده بسیار بیشتر از آن است که در آزمایش نشان می‌دهد و ممکن است تا ۴۰ برابر بیش از میزان آن در شرایط آزمایشگاهی باشد.

نظرات بینندگان