arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

رای الیوم: ارتش سوریه با استقرار 40 هزار نیرو در جنوب، آماده نبردی قریب الوقوع است

رسانه عرب زبان رای الیوم در تحلیلی نوشت: محافل نظامی سوری از انجام عملیات از سوی ارتش سوریه به تنهایی بدون متحدانش سخن می گویند و تاکنون شواهدی مبنی بر ورود نیروهای همپیمان ارتش سوریه به عرصه عملیات احتمالی وجود ندارد. ارتش سوریه تدارکات لازم را برای شروع عملیات نظامی شروع کرده و بیش از ۴۰ هزار نظامی برای عملیات در درعا و حومه آن و حومه شمالی السویداء و قنیطره تا خط آتش بس در مرز با فلسطین اشغالی آماده کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رای الیوم: ارتش سوریه با استقرار 40 هزار نیرو در جنوب، آماده نبردی قریب الوقوع است

رسانه عرب زبان رای الیوم در تحلیلی نوشت: مذاکرات روسیه با امریکا و اسرائیل بدلیل مخالفت های دمشق به نتیجه نرسیده است، به نظر می رسد با توجه به اینکه ارتش سوریه تحرکات نظامی قابل توجهی را در جنوب این کشور در پیش گرفته است، باید منتظر وقوع نبردی شدید در این منطقه باشیم.

این رسانه آورده است: محافل نظامی سوری از انجام عملیات از سوی ارتش سوریه به تنهایی بدون متحدانش سخن می گویند و تاکنون شواهدی مبنی بر ورود نیروهای همپیمان ارتش سوریه به عرصه عملیات احتمالی وجود ندارد. ارتش سوریه تدارکات لازم را برای شروع عملیات نظامی شروع کرده و بیش از ۴۰ هزار نظامی برای عملیات در درعا و حومه آن و حومه شمالی السویداء و قنیطره تا خط آتش بس در مرز با فلسطین اشغالی آماده کرده است.

رای الیوم می نویسد: برآوردهای نظامی حاکی از آن است که ارتش سوریه توان رقم زدن سرنوشت جنگ بدون توسل به توافق با طرفهای دیگر را دارد. ارتش سوریه همچنین برای احتمال دخالت نظامی اسرائیل نیز آماده است و سامانه های دفاع موشکی در طول خط جبهه با اسرائیل مستقر کرده است.

این رسانه بیان کرد: اما درباره احتمال دخالت هوایی آمریکا ضد نیروهایی که به سوی جنوب سوریه می روند در این باره سوری ها به همراه متحدان ایرانی خود سناریویی آماده کرده اند.

رای الیوم آورده است: سوریه میان هر گونه توافق در جنوب و عقب نشینی نیروهای آمریکایی و همراهان آن از پایگاه التنف در مرزهای سوریه با اردن و عراق ارتباط قائل شده اند و این درحالی است که واشنگتن به ارتش سوریه برای هر گونه اقدام نظامی در جنوب سوریه هشدار داده است.

این رسانه می نویسد: این برتری احتمال به نفع عملیات نظامی، تحرک اردن برای از سرگیری رایزنی های راکد شده به منظور جلوگیری از درگیری در مرزها را ایجاب می کند. طبق برآورد محور سوریه؛ اردن به خودی خود تحرکات را شروع نکرده است بلکه تلاشی برای بازگردانیدن امور به میز مذاکرات پس از اینکه همه طرفها جدی بودن رقم زدن سرنوشت اوضاع از طریق نظامی را دریافتند.

رای الیوم بیان کرد: با نزدیک شدن جنگ در جنوب سوریه، گروههای مسلح در جنوب نیز این موضوع را احساس کرده اند و محمد ماجد الخطیب فرمانده گروه« الویة الفرقان» در تلگرام اعلام کرد که نشست سه جانبه آمریکایی-انگلیسی-روسی درباره جنوب سوریه با اختلافات بسیار همراه شد و تلاش های سوریه برای حمله طی ساعات آینده شروع خواهد شد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان