arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

هیِرو: بازی ایران را آنالیز کرده‌ام/ همچنان به دخه‌آ اعتماد دارم

سرمربی تیم ملی اسپانیا بیان داشت: ما مقابل قهرمان اروپا مساوی گرفتیم و حالا باید مقابل ایران بازی کنیم، تیمی که در 19 بازی اخیرش 5 گل دریافت کرده و 37 گل زده که 17 تای آن از ضربات شروع مجدد بوده است. با همه اتفاقاتی که در این روزهای اخیر برای ما رخ داده، من توانسته‌ام خواب راحتی داشته باشم اما در همین مدت ساعت‌های زیادی را صرف تماشا و آنالیز بازی رقبای‌مان کرده‌ام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیِرو: بازی ایران را آنالیز کرده‌ام/ همچنان به دخه‌آ اعتماد دارم

در فاصله دو روز مانده به بازی تیم‌های ملی اسپانیا و ایران در دور دوم بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، فرناندو هیرو، سرمربی تیم ملی اسپانیا گفت‌و‌گویی با رسانه‌ها انجام داده است.

اولین موضوعی که سرمربی جدید اسپانیا به آن اشاره داشت، شک و تردیدها درباره صلاحیت داوید دخه‌آ برای حفاظت از دروازه ماتادورها برای بازی چهارشنبه‌شب مقابل ایران، با توجه با گاف مهلک او در تساوی 3 بر 3 جمعه‌شب مقابل پرتغال بود.

هیرو با تأکید بر حمایت خود از سنگربان منچستریونایتد، اظهار داشت‌: بازیکنان همیشه نیاز دارند مورد اعتماد واقع شوند و من هم به دخه‌آ اعتماد دارم. دخه‌آ اتفاقی را که افتاده پذیرفته و ما هم باید با چنین مواردی کنار بیاییم و به آنها عادت کنیم چون آنها هم بخشی از حرفه‌مان هستند. در فوتبال لحظات سخت هم وجود دارند و برای هر کاری زمان نیاز است. دروازه‌بان‌ها از نظر روانی شرایط ویژه‌ای دارند و گاهی اوقات واکنش‌های ناعادلانه‌ای نسبت به عملکرد آنها صورت می‌گیرد. دخه‌آ به زمان نیاز دارد و باید نفس بکشد. بازیکنان فقط زمانی که خوب بازی می‌کنند نیاز به حمایت ندارند بلکه وقتی روزهای سختی را سپری می‌کنند هم باید مورد حمایت واقع شوند.

سرمربی تیم ملی اسپانیا در تحلیل عملکرد شاگردانش مقابل پرتغال و بازی بعدی آنها مقابل ایران، عنوان کرد: چیزی که مرا در بازی مقابل پرتغال ناراحت کرد، دریافت سه گل بود. هنوز برای گفتن اینکه آیا تیم‌های بهتری از اسپانیا در این جام هستند یا نه زود است. اتفاقی که برای آلمان رخ داد (شکست مقابل مکزیک) ممکن است برای هر تیمی رخ دهد. اینجا 32 تیم که سطح همه آنها بالاست حضور دارند اما اولین بازی بسیار پیچیده است چون استرس زیادی دارد. ما مقابل قهرمان اروپا مساوی گرفتیم و حالا باید مقابل ایران بازی کنیم، تیمی که در 19 بازی اخیرش 5 گل دریافت کرده و 37 گل زده که 17 تای آن از ضربات شروع مجدد بوده است. با همه اتفاقاتی که در این روزهای اخیر برای ما رخ داده، من توانسته‌ام خواب راحتی داشته باشم اما در همین مدت ساعت‌های زیادی را صرف تماشا و آنالیز بازی رقبای‌مان کرده‌ام.

هیرو درباره وضعیت دنی کارواخال، دفاع راست تیمش که به‌دلیل مصدومیت بازی اول ماتادورها را از دست داد و حضورش در بازی دوم هم در هاله‌ای ابهام قرار دارد، گفت: او از روز بیست و هشتم به اردوی تیم ملحق شد و الآن وقت تصمیم‌گیری درباره اوست. من در تیمم بخشی از تیم فنی را که با لوپتگی کار می‌کردند نگه داشته‌ام، مثل آنتولین، سلادس و اوچترنا. آنها همه اطلاعات لازم درباره گروه را در اختیارم خواهند گذاشت چون دو سال با این بازیکنان کار کرده‌اند. من باید به حرف آنها گوش کنم و در عین حال بهترین تصمیم را بگیرم.

کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا درباره اخراج لوپتگی و نظر بازیکنانش درباره این اتفاق تأکید کرد: من از تک‌تک بازیکنانم نخواهم پرسید که چه‌نظری دارند یا اینکه موافق این تصمیم فدراسیون بودند یا نه. این تصمیم را رئیس فدراسیون گرفته است و به همین دلیل باید به آن احترام گزارد.

نظرات بینندگان