arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

کنترل و نظارت بیشتر استاندارد بر شرکت های بازرسی

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این جلسه با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بر کنترل و نظارت دقیق تر بر عملکرد شرکت های بازرسی در رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین جلسه هيات ارزياب با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، نمایندگان جامعه مميزي و بازرسي ايران، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرك جمهوري اسلامي ايران، اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ایران و معاون ارزيابي كيفيت سازمان استاندارد (رئيس هيات ارزياب) برگزار شد.

به گزارش انتخاب، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این جلسه با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بر کنترل و نظارت دقیق تر بر عملکرد شرکت های بازرسی در رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد.

وی افزود: با نظارت بر عملكرد شركت هاي بازرسي در تلاش هستیم كه در چارچوپ قانون به شركت هاي بازرسي برای رفع اشكالات فرصت دهیم.

به گفته پیروزبخت، نظارت بر بازرسي صورت گرفته توسط شركت هاي بازرسي، بايد به صورت چند لايه انجام شود تا امكان بازنگري در فرآيندها و دستورالعمل ها وجود داشته باشد .

در ادامه جلسه، مسلم بیات، معاون ارزيابي كيفيت از تدوين شاخص هاي مورد نياز برای رتبه بندي شركت هاي بازرسي و تعيين معيارهاي جديد به منظور توسعه دامنه فعاليت شركت هاي بازرسي كالا در چارچوب آيين نامه خبر داد.

در پايان پس از بررسي پرونده چند شركت بازرسي برای تمديد و ساير موضوعات ، تقديرنامه هايي به اعضاي هیات ارزیاب به پاس زحمات يكساله گذشته اهدا شد.