arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

مخالفت مجلس با فوریت رسیدگی به لایحه تفکیک ساختار دولت / بررسی تفکیک وزارت صنعت به تعویق افتاد

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی طرح درخواست در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به لایحه تفکیک ساختار دولت که به امضای ۵۰ نماینده رسیده بود مطرح شد، اما از ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه فقط ۱۰۳ رای موافق، ۹۰ مخالف و ۶ رای ممتنع به دست آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه تفکیک ساختار دولت مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی طرح درخواست در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به لایحه تفکیک ساختار دولت که به امضای ۵۰ نماینده رسیده بود مطرح شد، اما از ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه فقط ۱۰۳ رای موافق، ۹۰ مخالف و ۶ رای ممتنع به دست آورد.

محمدعلی وکیلی در دفاع از این درخواست گفت: بهانه امروز دولت تعیین تکلیف نشدن لایحه تفکیک ساختار دولت در مجلس است. به دلیل اصلاح نشدن روند‌های معیوب در ساختار دولت حتی با جابجا شدن وزرا هم مشکلی حل نمی‌شود.

نماینده متقاضیان فوریت ادامه داد: حتی اگر لایحه فوق امروز در مجلس به کل در مجلس رد شود لااقل بهانه‌ها از دست دولتمردان گرفته می‌شود.

شهاب نادری در مخالفت با این درخواست فوریت، گفت: مخالفتی با تعیین تکلیف لایحه تفکیک ساختار سازمانی دولت ندارم، اما رسیدگی به مسائل اقتصادی که امروز مشکل اصلی مردم است در اولویت است گذشته از آن تفکیک وزارتخانه‌ها از یکدیگر منطق اداری و اقتصادی ندارد.

مصطفی کواکبیان در موافقیت با این درخواست گفت: رییس جمهور در جلسات خصوصی از مجلس گلایه کرده که چرا مجلس نسبت به چند لایحه‌ای که دولت فرستاده بی تفاوت است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بنده هم با تفکیک برخی وزارتخانه‌ها مخالفم، اما تعیین تکلیف این مسئله بهانه را از دست دولتمردان می‌گیرد. چه موافق و چه مخالف این مسئله را از بلاتکلیفی در بیاوریم.

پس از سخنان طرح، موافق و مخالف در اولویت قرار گرفتن طرح رسیدگی به لایحه تفکیک ساختار دولت از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه ۱۰۳ رای موافق، ۹۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع با این درخواست مخالفت کردند.

نظرات بینندگان