arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

ترامپ: اوباما جای من بود، قهرمان ملی می‌شد/روابط خوبی با "اون" دارم

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما اکنون روابط بسیار خوبی با کره‌شمالی داریم. وقتی این سمت را به دست گرفتم، اوضاع شبیه جنگ بود، نه به خاطر من بلکه اگر به یاد داشته باشید در نشستی که با باراک اوباما بود، او بزرگترین مشکل ایالات متحده و خطرناک‌ترین آنها را کره‌شمالی می‌دانست و این را به من گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به منتقدانش درباره تجدید روابط با کره‌شمالی گفت: اگر جای او اوباما بود، بابت دیدار با کیم جونگ اون به عنوان قهرمان مورد ستایش قرار می‌گرفت.

به نوشته روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: اگر رئیس‌جمهور اوباما (که با کره‌شمالی راه به جایی نبرد و مجبور می‌شد وارد جنگی شود که جان میلیون‌ها انسان را بگیرد، شود) با کره‌شمالی تعامل می‌کرد و گام‌های اولیه به سمت معاهده‌ای که من انجام دادم برمی‌داشت، همین رسانه‌های جعلی نام او را "قهرمان ملی" می‌گذاشتند!

جزئیات توافق هسته‌ای رسمی با کره‌شمالی با گذشت یک هفته از دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی در سنگاپور هنوز در دست بررسی است و ترامپ جمعه به دیلی میل گفت: "با تمام سرعت ممکن برای خلع سلاح هسته‌ای کار می‌کنیم."

ترامپ به دیلی میل و سایر خبرنگاران گفت که او و نمایندگان دولتش با کره‌شمالی در ارتباط هستند.

او افزود: ما اکنون روابط بسیار خوبی با کره‌شمالی داریم. وقتی این سمت را به دست گرفتم، اوضاع شبیه جنگ بود، نه به خاطر من بلکه اگر به یاد داشته باشید در نشستی که با باراک اوباما بود، او بزرگترین مشکل ایالات متحده و خطرناک‌ترین آنها را کره‌شمالی می‌دانست و این را به من گفت.

ترامپ افزود: من این مشکل را حل کردم. این مشکل عمدتا حل شده است و بخشی از آن به دلیل این است که ما معاهده‌ای امضا کردیم که سند خیلی خوبی است. مهمتر از سند این است که روابط خوبی با کیم جونگ اون دارم. این خیلی اهمیت دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا امید دارد خلع سلاح هسته‌ای با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی او را به سمت جایزه نوبل و احترام رهبران جامعه بین‌المللی سوق دهد. او سه‌شنبه گذشته با کیم در سنگاپور دیدار کرد که اولین نشست یک رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی در تاریخ بود. نشست آنها به امضای توافقی انجامید که آمریکا به ارائه تضمین‌های امنیتی نامشخص به کره‌شمالی در ازای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره وعده داد. مشخصات دقیق این توافق همچنان نامشخص است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان