arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

وقوع اختلاس در کرمان/ تحقیقات در حال انجام است

براساس گزارش اداره کل اطلاعات استان مشخص شد مفاسدی در گمرکات کشور رخ می دهد که ارزیابی کالاهای موضوع اظهارنامه های وارداتی که از طریق کارشناسان و برخی کارمندان گمرک صورت گرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل پرونده اختلاس در اداره کل راه و شهرسازی استان و امور عشایری جنوب استان کرمان خبر داد.

یدالله موحد امروز ۲۹ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: طی یک ماه گذشته بر اساس گزارش دیوان محاسبات استان پرونده اختلاس حدود ۲ میلیارد تومان توسط دو نفر از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده که در این راستا مظنونین بازداشت شده و پرونده در حال طی روند کارشناسی است.

وی ادامه داد: در مورد دیگر، براساس گزارش اداره کل اطلاعات استان مشخص شد مفاسدی در گمرکات کشور رخ می دهد که ارزیابی کالاهای موضوع اظهارنامه های وارداتی که از طریق کارشناسان و برخی کارمندان گمرک صورت گرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.

موحد با بیان اینکه در این پرونده موضوع رشوه به کارشناسان و اظهارنظر خلاف واقع صورت گرفته بود، اظهار کرد: این موضوع در کرمان کشف و مشخص شد کارشناسان این اداره مشمول این وضعیت بوده و تعداد از کارمندان گمرک در شهرستان کرمان و مرتبطین آنها در سیرجان و بوشهر شناسایی و دستگیر شدند که از ۱۰ نفر بازداشت، ۴ نفر کارمند گمرک و بقیه کارشناس ارزیابی بوده‌اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: برخی به بزه خود اعتراف کرده و تحقیقات تکمیلی این پرونده در حال انجام است.

وی به دیگر پرونده اختلاسی در استان اشاره کرد و گفت: همچنین دو فقره پرونده اختلاس اداره کل امور عشایری، اتحادیه عشایری و اتحادیه تعاون روستایی جنوب استان در حال رسیدگی است که تخلفات و جرائم مالی آن سنگین و عددی در حدود ۳ میلیارد تومان توسط اداره کل اطلاعات اعلام شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان