arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

وزارت بهداشت: برخی داروها گران و برخی ارزان می‌شود؛ میانگین تغییر قیمت، تا سقف ۹ درصد خواهد بود / دو برابر شدن قیمت انسولین صحت ندارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو، توضیح داد: قیمت برخی اقلام دارویی ثابت می‌ماند و در برخی دارو‌ها شاهد کاهش قیمت و البته بعضی نیز افزایش خواهیم بود و نهایتاً میانگین تغییر قیمت، سقف ۹ درصد خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هم اکنون مانند ماههای گذشته فهرست کمبود دارویی بین ۵۰ تا ۶۵ قلم در نوسان است، اظهار داشت: قیمت برخی اقلام دارویی ثابت می‌ماند و برخی داروها شاهد کاهش قیمت و البته بعضی داروها نیز افزایش قیمت خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، دکتر کیانوش جهانپور در خصوص اینکه گفته می‌شود قیمت برخی داروها نظیر انسولین به دو برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: چنین ادعایی را تایید نمی‌کنیم.

 

 

 

 

وی افزود: سقف میانگین افزایش قیمت دارو در سال جاری حداکثر 9 درصد پیش بینی شده که البته شامل همه اقلام دارویی نمی‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، توضیح داد: قیمت برخی اقلام دارویی ثابت می‌ماند و در برخی داروها شاهد کاهش قیمت و البته بعضی نیز افزایش خواهیم بود و نهایتاً میانگین تغییر قیمت، سقف 9 درصد خواهد بود.

وی افزود: سال گذشته نیز نهایتاً شاهد افزایش میانگین 7 درصدی قیمت دارو بودیم که برای امسال این عدد 9 درصد در نظر گرفته شده است.

جهانپور، در عین حال افزایش 2 برابری قیمت برخی داروها نظیر انسولین را تایید نکرد و به رادیو ایران، گفت: افزایش قیمت دارو بر اساس میانگین تا سقف 9 درصدی برای سبد دارویی در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به معمول بودن کمبود مقطعی برخی اقلام دارویی در تمامی بازارهای دارویی دنیا افزود: در حال حاضر مانند ماههای گذشته فهرست کمبود دارویی بین 50 تا 65 قلم در نوسان است و آرامش و تاب آوری بازار دارویی کشور مدیون تلاش بی وقفه تمامی افراد درگیر در حلقه‌های مختلف زنجیره تامین دارو، اعم از داروساز، تولید کننده مواد اولیه، واردکننده، تولیدکنندگان دارو ، پخش و همیاری ارکان دولتی دانست.

جهانپور تاکید کرد: موارد بروز تخلف در بازار دارویی در مقایسه با تلاش، استقامت، همیاری و دلسوزی کلیت زنجیره، عدد قابل توجهی نیست و البته تشدید برخورد با تخلفان احتمالی خواست جامعه داروسازی و فعالان دارویی کشور است و در دستور کار نهادهای ذیصلاح قرار داشته و اقدامات خوبی در این زمینه حاصل شده و در حال انجام است.

نظرات بینندگان