arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

ادعای وزیر سابق اسرائیلی در زندان: می‌خواستم ایران را گول بزنم

وزیر انرژی اسبق اسرائیل که به اتهام جاسوسی برای ایران به زندان افتاده است، به تماس داشتن با جمهوری اسلامی اعتراف کرده، ولی اعلام کرده است که هدف او کمک به رژیم صهیونیستی و بازگشت به اسرائیل مثل یک قهرمان بوده است.سگو به بازجویان خود گفته که هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را به رابطان ایرانی خود منتقل نکرده و هیچ انگیزه عقیدتی یا مالی برای کمک رساندن به کشور دشمن را نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر انرژی اسبق رژیم صهیونیستی که به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است، به بازجویان خود در زندان گفته که هدف او گول زدن ایرانی‌ها و سپس بازگشت به اسرائیل به عنوان یک قهرمان بوده است.

به گزارش تسنیم، «گونن سگو» وزیر انرژی اسبق رژیم صهیونیستی که به اتهام جاسوسی برای ایران به زندان افتاده است، به تماس داشتن با جمهوری اسلامی اعتراف کرده، ولی اعلام کرده است که هدف او کمک به رژیم صهیونیستی و بازگشت به اسرائیل مثل یک قهرمان بوده است.

جروزالم پست در گزارشی به نقل قول سخنان این وزیر اسبق از شبکه 10 اسرائیل پرداخته و گزارش داده است که سگو به مدت 9 روز در سلول انفرادی یکی از زندان های شین بت (آژانس امنیت داخلی اسرائیل) محبوس بوده و حق تماس با وکلای خود را نیز نداشته است.

بنابر این گزارش، سگو به بازجویان خود گفته که هیچ گونه اطلاعات طبقه بندی شده‌ای را به رابطان ایرانی خود منتقل نکرده و هیچ انگیزه عقیدتی یا مالی برای کمک رساندن به کشور دشمن را نداشته است.

او که یک بار هم در سال 2005 به جرم تلاش برای قاچاق بیش از 30 هزار قرص روانگردان از کشور هلند به اسرائیل و همچنین جعل کردن گذرنامه دیپلماتیک زندانی شده بود، گفت: «من می خواستم ایرانی‌ها را گول بزنم و سپس به عنوان یک قهرمان به اسرائیل برگردم.»

شبکه 10 اسرائیل مدعی شده که این وزیر اسبق که پزشک نیز می باشد، توسط سفارت ایران در آبوجا اغفال شده و تحت پوشش درمان فرزندان کارمندان سفارت، به همکاری با جمهوری اسلامی واداشته شده بود.

دادستان بیت المقدس روز جمعه دادخواستی را علیه سگو صادر کرد که وی را متهم به یاری رساندن به کشور دشمن، جاسوسی علیه رژیم صهیونیستی، و انتقال چندین پیام به یکی از دشمنان کرده است.

سگو که سال‌های اخیر در کشور نیجریه ساکن بوده، در ماه می به گینه استوایی نقل مکان کرده است.

به نقل از شین بت و پلیس اسرائیل، گونن سگو توسط اطلاعات ایران استخدام شده و یکی از مأمورین اطلاعاتی آن ها شده بود، ضمن اینکه نخستین تماس آن ها در سفارت ایران در نیجریه اتفاق افتاده بود.

اتهامات وارده به این وزیر اسبق اسرائیلی عبارتند از انتقال اطلاعات به منابع ایرانی در مورد بخش انرژی رژیم صهیونیستی، مکان های امنیتی و ساختمان‌های اسرائیل، و همچنین هویت مقامات شاغل در سازمان‌های امنیتی و سیاسی رژیم اسرائیل.

گفته می شود که سگو برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود، با اسرائیلی‌های شاغل در بخش‌های نظامی، امنیتی و دیپلماتیک ارتباط برقرار می‌کرده و با این ادعا که منابع ایرانی در واقع تاجر و بازرگان هستند، تلاش می‌کرده تا بعضی از آن شهروندان را به آن منابع ایرانی متصل کند.

نظرات بینندگان