arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

احمد خاتمی: مذاکره ‌ایران با آمریکا احمقانه است/کسانی که ‌بیانیه را امضا کردند از ‌مردم ایران عذرخواهی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان ترامپ درباره مذاکره دوباره ایران و آمریکا بیان کرد: این تعبیر یک تعبیر احمقانه است چراکه تاریخ نخوانده و کسی که تاریخ نخوانده باشد و ملت ایران را نشناسد این اراجیف را بیان می‌کند. وی جنگ روانی و ایجاد ناامیدی را دیگر ابزار دشمن اعلام و عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ناامیدی و یاس حتی اگر از زبان دوست هم بیان شود در راستای اهداف دشمن است و نباید به آن دامن زد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد خاتمی: مذاکره ‌ایران با آمریکا احمقانه است/کسانی که ‌بیانیه را امضا کردند از ‌مردم ایران عذرخواهی کننداحمد خاتمی عصر امروز در مراسم چهلم امام جمعه فقید شیراز با بیان اینکه یکی از سنت‌های حتمی خداوند این است که پرونده همه ممکنات یک روز بسته می‌شود، اظهار داشت: این مرگ بر 3 نوع است، نوع نخست پرونده کسانی است که نه برجستگی و نه نقطه سوئی دارند. 

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه نوع دوم پرونده کسانی است که سراسر شرارت است، گفت: پرونده جلادی که سال گذشته 3 نفر از جوانان نیروی انتظامی را با اتوبوس زیر گرفت، از این نوع پرونده‌ها است چراکه در بازجویی اقرار کرده که برایم مهم نبود 3 نفر را زیر بگیرم یا 50 نفر را. باید از عملکرد قوه قضائیه در برخورد با این فرد تشکر کرد. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا افزود: وزیر خارجه آمریکا اعدام این فرد را قتل غیرعادلانه خوانده و معنای این حرف شرکت در جنایت است. 

خاتمی با اشاره به نوع سوم مرگ بیان کرد: نوع سوم کسانی هستند که زندگی‌شان مملو از خدمات فراوان است که زندگی صالحان و شهیدان در این دسته قرار می‌گیرد، مرحوم آیت‌الله ایمانی و دیگر علمای این شهر و استان در این دسته قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های امامان جمعه شیراز از ابتدای انقلاب تاکنون عنوان کرد: شهید دستغیب نخستین امام جمعه شیراز است که سراسر زندگی‌اش وقف دین بود و هنوز سخنرانی‌های وی تاثیرگذار است. آیت‌الله حائری نیز حکیم، فکور و دلداده انقلاب بود و در نهایت آیت‌الله ایمانی که از ابتدای جوانی تا زمان رحلت در خدمت انقلاب بود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 6 ویژگی آیت‌الله ایمانی گفت: اصالت خانوادگی نخستین ویژگی ایشان بود به گونه‌ای که پدر بزرگوارشان از سن 13 سالگی تا پایان عمر همواره بر نماز شب تاکید داشتند، دومین ویژگی ایشان علم و فضل بود به گونه‌ای که امام جمعه فقید شیراز 20 سال از عمر خود را صرف آموختن علوم دینی کرد و در نگارش تفسیر نمونه نقش مهمی داشت. 

خاتمی با بیان اینکه سومین ویژگی آیت‌الله ایمانی انجام خدمات فرهنگی در حوزه و دانشگاه بود، بیان کرد: پرونده عملکرد آیت‌الله ایمانی در 3 شهر کازرون، بوشهر و شیراز سرشار از پرورش نخبگان و طلاب بوده است و در احیا و تاسیس حوزه‌های علمیه نقشی ماندگار از خود برجای گذاشته است. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خدمات اجتماعی آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: حضور آیت‌الله ایمانی در عرصه‌های اجتماعی نظیر تاسیس بیمارستان برگرفته از سنت و سیره علمای اسلام بوده است. 

وی مردمی بودن آیت‌الله ایمانی را دیگر ویژگی این عالم فقید دانست و گفت: مهم‌ترین ویژگی امام جمعه فقید شیراز بصیرت تا پایان عمر بود، ایشان طرفدار نظام اسلامی، اهل تحلیل، دشمن شناس بود و در جای خود مواضع خود را اعلام می‌کرد و واکنش نشان می‌داد. 

خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود قرار دارد و دشمنان درصدد براندازی این انقلاب هستند، افزود: دشمن از 5 ابزار برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند، نخستین آن تحریم‌های اقتصادی است این تحریم‌ها جدید نیست و از ابتدای انقلاب از سوی آمریکا تحریم بوده و همچنان است و ملت ما می‌تواند با موفقیت از این بحران نیز عبور کند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان ترامپ درباره مذاکره دوباره ایران و آمریکا بیان کرد: این تعبیر یک تعبیر احمقانه است چراکه تاریخ نخوانده و کسی که تاریخ نخوانده باشد و ملت ایران را نشناسد این اراجیف را بیان می‌کند. 

وی جنگ روانی و ایجاد ناامیدی را دیگر ابزار دشمن اعلام و عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ناامیدی و یاس حتی اگر از زبان دوست هم بیان شود در راستای اهداف دشمن است و نباید به آن دامن زد. 

امام جمعه موقت تهران ایجاد اختلاف بیان جامعه را سومین حربه دشمن معرفی کرد و افزود: امروز فضای مجازی عرصه‌ای برای تخریب، ایجاد اختلاف و بدبینی شده است و کسانی که با این فضا اختلاف افکنی می‌کنند خیرخواه ملت نیستند. 

خاتمی با بیان اینکه عدول از اصول انقلاب اسلامی دیگر ابزار دشمن برای براندازی است، تصریح کرد:استکبارستیزی از اصول انقلاب اسلامی است و عزت ما نیز در همین است اما عده‌ای با انتشار بیانیه از داخل کشور برای دشمن خوراک تهیه می‌کنند. 

وی با بیان اینکه کسانی که این بیانیه را امضا کردند، بدعهدی آمریکا را در طول تاریخ ندیدند؟ گفت: این عده باید به خود آیند و از مردم ایران عذرخواهی کنند اما اگر مغرض و معاند هستند که باید دعا کرد با ترامپ محشور شوند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به این افراد بیان کرد: خجالت نمی‌کشید از داخل کشور علیه نظام اسلامی برای دشمن خوراک تهیه می‌کنید؟ اما بدانید که ملت ایران به فضل خدا تا آخرین قطره پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند. 

خاتمی با بیان اینکه آخرین ابزار دشمن ضربه زدن به ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب است، خاطرنشان کرد: در طول 40 سال انقلاب اسلامی هر زمان با ولایت همراه بوده‌ایم، موفق از بحران‌ها بیرون آمدیم اما هرگاه به ولایت بی‌توجه بودیم شکست خوردیم. 

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام دژکام به امامت جمعه شیراز گفت: همراهی با ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس همراهی با ولایت فقیه است. 

نظرات بینندگان