arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

صف آرایی ارتش سیلیکون ولی علیه سیاست «تحمل صفر» / از مارک زاکربرگ تا تیم کوک برای دفاع از کودکان مکزیکی بیانیه دادند

اغلب مدیران مطرح سیلیکون ولی  نسبت به سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ و جداسازی کودکان از والدین در مرز مکزیک  معترض شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اغلب مدیران مطرح سیلیکون ولی  نسبت به سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ و جداسازی کودکان از والدین در مرز مکزیک  معترض شدند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، زاکربرگ یکی از اولین مدیران سیلیکون ولی است که نسبت به ماجرای  جداسازی کودکان مهاجر مکزیکی از والدینشان معترض شده و گفته است: "ما اکنون باید این سیاست را متوقف کنیم"

طی روزهای اخیر تعداد کودکان مهاجر زندانی در اردوگاه ها  به علت سیاست های ترامپ موسوم به سیاست  "تحمل صفر" در مورد عبور غیر قانونی از مرزها، صعود کرده است.
پیش از این نیز برخی از مدیران سیلیکون ولی  در مورد سیاست های مهاجرتی کاخ سفید، از جمله یک دستورالعمل اجرایی  سال گذشته (با هدف محدود کردن مهاجرت از چندین کشور عمدتا مسلمان)، نگرانی های خود را ابراز کرده اند.
مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ، در قالب یک پست فیسبوکی نوشت:"سازمان های مدنی و حقوق بشری در تلاشند که به خانواده های مرزی مشاوره دهند. از مشاوره های حقوقی تا ترجمه و مستند سازی ماجراهای مهاجرت .من تلاش کرده ام از آنان حمایت مالی  کنم و از صمیم قلب می خواهم که  سیاست های ضد مهاجرتی زیان آور  را متوقف کنیم. "

بر اساس گزارش های وزارت بهداشت و خدمات انسانی از ابتدای برنامه های مهاجرتی آمریکا علیه مکزیک  تا کنون  11،785 کودک زیر سن قانونی  وارد اردوگاه های مرزی شده اند. اما سیاست های ترامپ نسبت به اوباما ، بسیار درداورتر است تا جایی که به رفتار نازی ها تشبیه شده است. 

با این حال ترامپ از مواضع خود کوتاه نیامده و می گوید: "ما همیشه باید افرادی را که به طور غیرقانونی وارد کشورمان شده اند دستگیر کنیم."

از هر  12 هزار کودک،10 هزار کودک به تنهایی فرستاده می شوند و فقط 2 هزار نفرشان با والدینشان سفر می کنند. پست زاکربرگ در 20 دقیقه اول بیش از 6 هزار دلار سرمایه و کمک مادی و خیرخواهانه جمع کرد. کمکی که قرار است برای حمایت از کودکان مهاجر هزینه شود.

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، نیز روز گذشته از آن چه در مرز مکزیک رخ می دهد و جدا سازی بچه های مهاجر از والدینشان انتقاد کرد و سیاست های ترامپ را "دلهره آور" و "غیر انسانی" خطاب کرد.

کوک در این خصوص به رسانه ها  گفت: " دیدن تصاویر و شنیدن صداهای بچه های جدا شده از والدینشان دلخراش است.کودکان  آسیب پذیر ترین افراد در هر جامعه ای  هستند. فکر می کنم آنچه اتفاق می افتد غیر انسانی است و باید متوقف شود."

کوک به ایرلند تایمز گفت: "من شخصا تلاش می کنم شهروند خوبی باشم . بنابراین نمی توانم در حاشیه باشم و سکوت کنم. "

مایکروسافت نیز در بیانیه ای به سیاست های ترامپ معترض شده است. در این بیانیه آمده است: "ما از دولت می خواهیم سیاست خود را تغییر دهد و کنگره قانونی را تصویب کند تا اطمینان حاصل شود که اطفال دیگر از خانواده هایشان جدا نشوند."

جک دورسی، مدیرعامل  توییتر نیز برای  حمایت از خانواده های مهاجر، از هشتگ #KeepFamilies Together،  استفاده کرد.

او در توییتر نوشت: «همه چیزهایی را که میخواهید برای #KeepFamiliesTogether انجام دهید، شروع کنید».

مترجم : رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان