arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

مقام ارشد کاخ سفید و یکی از افراد موثر در دیدار «ترامپ - کیم جونگ اون» استعفا می دهد

«جو هاگین» معاون ستاد کارکنان کاخ سفید که نقش موثری در برگزاری جلسه دیدار میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشت، از سمتش کناره گیری می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جو هاگین» معاون ستاد کارکنان کاخ سفید که نقش موثری در برگزاری جلسه دیدار میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی داشت، از سمتش کناره گیری می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مقام های کاخ سفید اعلام کردند، هاگین ششم ژوئیه (15 تیر ماه) استعفا داده و به بخش خصوصی باز می گردد.
ترامپ در بیانیه ای در مورد معاون ستاد کارکنان کاخ سفید گفته: جو هاگین نیروی مهمی در دولت من بوده است. او یکی از طولانی ترین و تاریخی ترین سفرهای خارجی رئیس جمهوری را برنامه ریزی و اجرا کرد. او همه این کارها را به طور کامل انجام داد.
ترامپ و کیم 22 خرداد در سنگاپور دیدار و در مورد برنامه هسته ای کره شمالی گفت وگو کردند. در جریان آن نشست، توافقنامه ای منعقد شد و دو طرف، بر تعهد پیونگ یانگ به عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح هسته ای و پایبندی آمریکا به دادن تضمین امنیتی به کره شمالی تاکید شده است.
هاگین از چهره های قدیمی حزب جمهوریخواه است که از دولت رونالد ریگان رئیس جمهوری سابق آمریکا طی دوره های مختلف در کاخ سفید حضور داشته است. وی در دولت های ترامپ و جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا، معاون ستاد کارکنان کاخ سفید در امور عملیاتی بود.
کناره گیری هاگین، در ادامه سلسله استعفاها یا اخراج هایی است که از ابتدای فعالیت دولت ترامپ در ژانویه 2017، در کاخ سفید و سایر نهادهای دولت فدرال صورت گرفته است.
اخراج یا کناره گیری «مایکل فلین» و «هربرت مک مستر» دو مشاور امنیت ملی ترامپ، «استیو بنن» استراتژیست ارشد ترامپ، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا تنها گوشه ای از زنجیره تغییراتی است که در دولت ترامپ انجام شده است.

نظرات بینندگان