arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

سفیر روسیه در بیروت: تنها دمشق درباره آینده حضور ایران تصمیم گیری می‌کند / توصیه‌های اسرائیل را اجرا نمی‌کنیم

سفیر روسیه در بیروت تاکید کرد که دولت سوریه تنها طرفی است که درباره آینده حضور ایران در این کشور تصمیم گیری می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر روسیه در بیروت تاکید کرد که دولت سوریه تنها طرفی است که درباره آینده حضور ایران در این کشور تصمیم گیری می کند.

به گزارش ایرنا، «الکساندر زاسپکین» روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» با رد هرگونه هماهنگی با بین روسیه و رژیم صهیونیستی در خصوص آینده سوریه گفت: هدف از تماس با اسرائیلی ها تنها بهبود وضعیت جنوب سوریه است و ما آمادگی اجرای توصیه های اسرائیل برای فشار به دولت سوریه را نداریم.
سفیر روسیه تاکید کرد که باید وضعیت جنوب سوریه بهبود یابد و وضعیت کنونی که به تروریست ها فرصت فعالیت می دهد، ادامه پیدا نکند.
زاسپکین، آمریکا را متهم به حمایت از گروه های تروریستی در سوریه کرد و گفت و گو با آمریکایی ها را نیز «بسیار دشوار» خواند.
سفیر روسیه یادآور شد که کشورش نه برای مقابله بلکه در پاسخ به درخواست دولت سوریه به این کشور آمده و با هر گونه افزایش تنشی از سوی آمریکا یا تروریست‌ها یا اسرائیل مقابله می‌کند.
زاسپکین درباره راه حل سیاسی بحران سوریه هم گفت که کشورش از فرایند گفت و گوهای ژنو و تکمیل فعالیت کمیته قانون اساسی جهت برگزاری انتخابات حمایت می کند.
وی درباره دروغ پردازی ها درباره حملات شیمیایی در سوریه خاطرنشان کرد: ما اکنون موضع خود را درباره ادعاهای جدید درباره حملات شیمیایی اعلام نمی کنیم و تنها می‌گوییم، نشانه‌های خطرناکی در عملکرد غرب وجود دارد.
زاسپکین همچنین با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال در روسیه گفت: آمریکایی‌ها با ارائه هشدارهای امنیتی درباره مسابقات جام جهانی به دنبال تخریب چهره روسیه هستند.

نظرات بینندگان