arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

صندوق تخصصی نهال و اندام تکثیری راه اندازی شد

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز گفت: ۵۴۰ میلیون تومان از سرمایه صندوق نهال و اندام های تکثیری متعلق به سهامداران و اعضای این صندوق است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صندوق تخصصی نهال و اندام تکثیری با سرمایه اولیه یک میلیارد و ۶۴ ریال میلیون تومان راه اندازی شد.

به گزارش انتخاب، این نهمین صندوق تخصصی محصولی است که با هدف کمک و پشتیبانی از تامین و توزیع نهاده و تامین نقدینگی تشکیل می شود و سهم دولت در آن ۴۹ درصد است.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی امروز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه نهال و اندام های تکثیری در بخش کشاورزی گفت: تشکیل صندوق نهال و اندام های تکثیری یکی از اقدام های اساسی و سنگ بنای احداث باغ و تولیدات است.

دکتر شکراله حاجی وند افزود: ما هر سیاست و حمایتی را در حوزه نهال و اندام های تکثیری از طریق این صندوق انجام می دهیم و امیدوارم این صندوق به گونه ای هدایت شود که سیاست های وزارتخانه در حوزه باغبانی محقق شود.

وی در عین حال برقراری ارتباطات بین المللی و خارجی برای دسترسی به نهال ها و ارقام جدید و مقاوم در برابر تنش های محیطی، به روز رسانی ارقام و پایه ها و توسعه ژرم پلاس های امیدبخش و ممتاز داخلی را از جمله مهمترین کارهایی دانست که باید توسط این صندوق انجام شود.

حاجی وند تصریح کرد: افراد زیادی از تشکیل این صندوق حمایت کردند و امیدواریم در آینده و در مراحل بعد، تولید کنندگان و تشکل های دیگری به این صندوق ملحق شوند.

در این نشست، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز گفت: ۵۴۰ میلیون تومان از سرمایه صندوق نهال و اندام های تکثیری متعلق به سهامداران و اعضای این صندوق است .

علیرضا اشرفی با بیان این که در حال حاضر این صندوق با عضویت ۳۶ سهامدار شامل تولید کنندگان نهال و تشکل های حقوقی آغاز به کار می کند، اذعان داشت: تامین و توزیع نهاده و بحث های حمایتی و هدایتی در حوزه نهال از جمله کارهایی است که در قالب صندوق تخصصی نهال و اندام های تکثیری انجام می شود.

وی ادامه داد: صندوق های تخصصی می توانند در زمینه صادرات، واردات و بیمه نیز ورود پیدا کند.

اشرفی تصریح کرد: تمام نهال های مثمر و بارور زیر پوشش این صندوق قرار می گیرد و تسهیلات با نرخ ۴ درصدی بر اساس میزان سرمایه سهامداران پرداخت می شود.

وی گفت: یکی از وظایف صندوق نهال و اندام های تکثیری، استفاده از ظرفیت های بانک ها بر اساس ظرفیت اساسنامه آن است.

وی ابراز امیدواری کرد که سرمایه صندوق با مشارکت سایر تولید کنندگان نهال در استان ها افزایش یابد.