arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

وقتی روبات ها ذهن خوانی می کنند / تخمین صحیح 70 درصد از رفتارهای کاربران

گروهی از پژوهشگران موسسه «ام آی تی» نوعی روبات جدید طراحی کرده اند که می تواند احساسات افراد را تشخیص دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران موسسه «ام آی تی» نوعی روبات جدید طراحی کرده اند که می تواند احساسات افراد را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سانس نیوز، این سیستم جدید رباتیک می تواند به سهولت ذهن افراد را بخواند. 

اما پرسش اصلی این است که چگونه؟ به نظر می رسد مکانیزم اصلی این روبات، استفاده از سیگنالهای مغز و عضلات فرد است. روبات مذکور می تواند از طریق این الگوگیری برای صاحبان مشاغل نیز بسیار کاربردی باشد و در حکم یک دستیار تمام وقت عمل کند. 

اگرچه روبات هایی که ذهن افراد را بخوانند به نوعی افسانه ای به نظر می رسند. اما به نظر می رسد استفاده از این نوع دستگاه ها، به زودی برای مشاغل متعددی (از مشاغل بیمارستانی تا کارخانه ها) کاربردی است. 

در حال حاضر و در مدل فعلی روبات ها، الکترود روی سر و ساعد فرد قرار داده می شود و او می تواند روبات ها را کنترل کند. جالب است بدانید الکترودهایی که سر افراد را پوشانده اند می توانند تمامی ضریب های خطا را تشخیص دهند. سپس این الکترودها با ردیابی حرکات عظلات می توانند تشخیص دهند که حرکت بعدی فرد دقیقا چه خواهد بود. 

جالب است بدانید این ربات ها روی  بیشتر از یک هزار آزمودنی مورد استفاده قرار گرفتند که  نتایج برای  70 درصد از اهداف صحیح بود و در بیش از 97 درصد از موارد زمان حرکات عضلات افراد نیز به درستی تخمین زده شده بود.

با این وجود استفاده از این سیستم ها برای افراد عادی می تواند بسیار هزینه بر باشد و بر همین اساس نیز پژوهشگران در تلاشند تا سیستم هایی ارزان تر را تولید کنند. به نظر شما استفاده از ربات های ذهن خوان مهیج است یا ترسناک؟

 

نظرات بینندگان