arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

اعتراض غول های فناوری به سیاست «تحمل صفر» جواب داد / ترامپ در برابر مدیران سیلیکون ولی تسلیم می شود

ترامپ در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد که به زودی در سیاست های مرزی خود تجدید نظر خواهد کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد که به زودی در سیاست های مرزی خود تجدید نظر خواهد کرد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پس از آن که ترامپ سیاست های مرزی خود را در مرز ایالات متحده و مکزیک اجرایی کرد،بسیاری از نهادهای حقوق بشری و سازمان ها به وی معترض شدند، اما گروه های مرتبط با فناوری و مدیران سرشناس سیلیکون ولی جزو مهم ترین اقشاری بودند که نسبت به این سیاست ها معترض شدند.

اکنون به نظر می رسد که سیاست های جدایی کودکان از والدین، در سایه حملات متعدد غول های فناوری در حال لغو شدن است. تا جایی که دونالد ترامپ در قالب یک توییت اعلام کرد که در آینده نزدیک قانونی جدید را امضا خواهد کرد. 

درواقع رییس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد که  قصد دارد  جدایی خانواده های مهاجر را در مرز ایالات متحده و مکزیک متوقف کند.

ترامپ در جریان مصاحبه ای در جمع اعضای کنگره در کاخ سفید گفت: "من چیزی را امضا خواهم کرد که این کار را تخفیف خواهد داد.من کارهایی را انجام می دهم که تا حدودی پیشگیرانه باشد، در نهایت نیز با قوانینی جدید وضعیت را تسهیل خواهم کرد."

بر اساس این سخنان  انتظار می رود ترامپ   یک دستورالعمل اجرایی را امضا کند که اجازه می دهد خانواده ها به آغوش یکدیگر باز گردند و کودکان آواره نشوند. 

دولت ترامپ در اوایل سال جاری شروع به اجرای سیاست هایی کرد که اعضای خانواده هایی را که به صورت غیرقانونی از مرزهای ایالات متحده عبور کرده بودند از یکدیگر جدا می کرد. این حرکت باعث شده است که دولت ایالات متحده هزاران کودک را به  اردوگاه هایی در سراسر ایالات متحده بفرستد، تصاویراین رویداد  باعث خشم بین المللی شده است،  تا جایی که حتی حزب حامی ترامپ نیز ابراز نگرانی کرده اند. 

از روز دوشنبه شرکت های فناوری شروع به اعتراض و محکوم کردن اقدامات دولت ترامپ کردند. یک نفر حتی سیاست های ترامپ را به عنوان اردوگاه های کار اجباری زمان نازی ها در ویکی پدیا ثبت کرد . 

نظرات بینندگان