arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

کره شمالی بقایای ۲۰۰ سرباز کشته شده آمریکایی در جنگ کره را بازگرداند

رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند کره شمالی بقایای ۲۰۰ تن از سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی را به کشورشان بازگردانده است. گفته می‌شود بازگرداندان بقایای این سربازان، یکی از بخش‌های توافقات رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی در ملاقات سنگاپور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند کره شمالی بقایای ۲۰۰ تن از سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی را به کشورشان بازگردانده است.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز این موضوع را تایید کرده است.
گفته می‌شود بازگرداندان بقایای این سربازان، یکی از بخش‌های توافقات رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی در ملاقات سنگاپور است.
در جریان آن ملاقات، ترامپ به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی وعده داد رزمایش‌های این کشور با کره جنوبی متوقف خواهد شد که این تمرینات برای سال جاری میلادی معلق شده است.
ترامپ توقف آزمایش‌های موشکی کره شمالی، آزمایش‌های اتمی این کشور، نابودی سایت اتمی پونگ گیه ری، بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی به کشور و حرکت به سمت خلع سلاح هسته‌ای را بسیار رضایت بخش توصیف کرده است.
با وجود انتشار این اخبار، خبرگزاری سی ان ان هنوز بازگرداندن قطعی بقایای سربازان آمریکایی را مورد تایید قرار نداده است.
امروز همچنین در خبر دیگری اعلام شد که 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه آینده به کره جنوبی سفر می‌کند تا با 'سونگ مونگ یو' همتای کره‌ای خود درباره توقف رزمایش‌های سالانه دو کشور و شرایط منطقه گفتگو کند.
قرار است دو کشور بزودی درباره هزینه حضور ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در کره جنوبی هم گفتگو کنند.
کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که رقم پرداختی این کشور در سال برای حضور این نیرو‌ها به ۸۶۶ میلیون دلار رسیده است که تقریبا ۱۰ برابر دو دهه قبل است.
جنگ کره جنگی میان جمهوری کره (کره جنوبی) با پشتیبانی نیرو‌های سازمان ملل متحد به رهبری ایالات متحده و جمهوری دمکراتیک خلق کره (کره شمالی) با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود که در ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ با ورود نیرو‌های تحت فرمان حکومت کمونیستی 'کیم ایل سونگ' به بخش جنوبی آغاز شد و در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ با پیمان آتش‌بس به حالت ترک مخاصمه به پایان رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان