arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

رئیس‌جمهور کره جنوبی: جنگ سرد در شبه جزیره کره به پایان رسیده / تغییراتی تاریخی در حال وقوع است

«مون جای این» رئیس جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه در جلسه دومای روسیه گفت: خصومت بین آمریکا، کره جنوبی و کره شمالی به پایان رسیده و دوره همکاری فرا رسیده است. وی افزود: کره شمالی گام های واقعی به سوی خلع سلاح هسته ای برمی دارد و پیونگ یانگ و واشنگتن مانند سابق در شرایط آماده برای جنگ با یکدیگر قرار ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: دوران جنگ میان دو کره به سر آمده و تغییراتی تاریخی در شبه‌جزیره کره در حال وقوع است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، «مون جای این» رئیس جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه در جلسه دومای روسیه گفت: خصومت بین آمریکا، کره جنوبی و کره شمالی به پایان رسیده و دوره همکاری فرا رسیده است.
وی افزود: کره شمالی گام های واقعی به سوی خلع سلاح هسته ای برمی دارد و پیونگ یانگ و واشنگتن مانند سابق در شرایط آماده برای جنگ با یکدیگر قرار ندارند.
وی ادامه داد: ما در مسیر صلح و همکاری هستیم و کره جنوبی و امریکا با اعلام منع برگزاری رزمایش های نظامی، تدابیر برای کاهش فشارهای نظامی بر کره شمالی اعمال می کنند.
رئیس جمهوری کره جنوبی حمایت روسیه را مهم دانست و خاطرنشان کرد، برقراری صلح در شبه جزیره کره سبب گسترش همکاری های سه جانبه، کره جنوبی و کره شمالی با روسیه خواهد شد.
«مون جای این» همچنین تصریح کرد که برقراری صلح پایدار بین دو کره می تواند موجب تقویت ساز و کار همکاری های چندجانبه برای برقراری صلح و امنیت در شمال شرق آسیا شود.
وی خاطرنشان کرد که روسیه جایگاه بسیار مهمی در سیاست خارجی کره جنوبی دارد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که خط آهن سراسر سیبری روسیه تا جنوب شبه جزیره کره امتداد بیابد.
رئیس جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه برای دیدار سه روزه به دعوت ولادیمیر پوتین همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است.

نظرات بینندگان