arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

نخست وزیر الجزایر: بوتفلیقه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود

«احمد اویحیی» نخست وزیر الجزایر امروز (پنجشنبه) از «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری این کشور خواست برای پنجمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«احمد اویحیی» نخست وزیر الجزایر امروز (پنجشنبه) از «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری این کشور خواست برای پنجمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

به گزارش ایرنا، اویحیی در مراسم افتتاحیه نشست شورای ملی حزب مجمع ملی دمکراتیک (دومین حزب بزرگ الجزایر که اویحیی ریاست آن را بر عهده دارد) گفت: ما باید در خصوص انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گیری کنیم، نشست آینده شورای ملی حزب مجمع ملی دمکراتیک ماه دسامبر برگزار می‌شود و در این نشست در این خصوص تصمیم گیری می‌کنیم.
وی در ادامه گفت، ما از مجاهد عبدالعزیز بوتفلیقه می‌خواهیم به کار خود ادامه دهد.
اویحیی همچنین گفت، الجزایر مخالف اشغالگران صهیونیست است، از حق مردم صحرای غربی برای تعیین سرنوشتشان حمایت می‌کند و نمی‌خواهد نقش سپر برای جلوگیری از روانه شدن سیل مهاجران افریقایی به سمت اروپا ایفا کند.
رئیس حزب مجمع ملی دمکراتیک تاکید کرد کشورش به دلیل پایبندی به اصول خود در سیاست خارجی اش مورد حمله قرار می‌گیرد بهای پایبندی به اصولش و استقلال نظر و تصمیم گیری هایش را می‌پردازد.
نخست وزیر الجزایر در ادامه گفت، سازمان‌های حقوقی خارجی، اتهام‌های نادرستی را به الجزایر وارد می‌کنند، الجزایر هدف حملات آن‌ها قرار گرفته تا جایی که آن را به نژادپرستی متهم می‌کنند، اما الجزایر نمی‌خواهد برای راحتی اروپایی‌ها، مرکز نگهداری مهاجران آفریقایی باشد.
وی در خصوص ادعا‌های مغرب به کشورش در مورد جبهه پولیساریو نیز گفت، اتهام‌هایی که وزیر خارجه مغرب اخیرا مطرح کرد و گفت: حزب الله لبنان از طریق سفارت ایران در الجزایر به پولیساریو کمک می‌کند، بی اساس است و علت آن همبستگی الجزایر با مردم صحرای غربی است.
بوتفلیقه ۸۱ ساله از سال ۱۹۹۹ میلادی و به مدت چهار دوره متوالی رئیس جمهوری الجزایر بوده است.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری الجزایر بین ماه‌های آوریل و می‌سال ۲۰۱۹ برگزار شود.
بوتفلیقه هنوز تصمیمش را درخصوص نامزدی در این انتخابات اعلام نکرده است و این در حالی است که جبهه آزادیبخش ملی - بزرگترین حزب این کشور - اتحادیه کل کارگران و رهبران صوفیه خواستار نامزدی او شده اند.
«جمال ولد عباس» دبیرکل حزب جبهه آزادیبخش ملی الجزایر چندی پیش اعلام کرد بیش از ۷۰۰ هزار نفر از اعضای این حزب خواستار نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آینده هستند.
طرفداران بوتفلیقه امنیت کنونی الجزایر را پس از درگیری‌های سخت در دهه نود قرن گذشته که منجر به کشته شدن حدود ۲۰۰ هزار نفر شد، مرهون تلاش‌ها و حکمت و طرح آشتی ملی او می‌دانند.

نظرات بینندگان