arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

پرویز مشرف از ریاست حزب خود استعفا داد

پرویز مشرف رئیس جمهوری و حاکم نظامی پیشین این کشور روز جمعه از ریاست حزب سیاسی خود با عنوان 'آل پاکستان مسلم لیگ' (APML) استعفا داد. کمیسیون نظارت بر انتخابات پیش از این (سی ام خردادماه 1397)، پرویز مشرف رئیس جمهوری پیشین و فاروق ستار رهبر حزب متحده قومی و عبد القادر بلوچ وزیر پیشین امور ایالتی و مرزی را برای شرکت در انتخابات پارلمانی 2018 رد صلاحیت کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرویز مشرف رئیس جمهوری و حاکم نظامی پیشین این کشور روز جمعه از ریاست حزب سیاسی خود با عنوان 'آل پاکستان مسلم لیگ' (APML) استعفا داد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون نظارت بر انتخابات پیش از این (سی ام خردادماه 1397)، پرویز مشرف رئیس جمهوری پیشین و فاروق ستار رهبر حزب متحده قومی و عبد القادر بلوچ وزیر پیشین امور ایالتی و مرزی را برای شرکت در انتخابات پارلمانی 2018 رد صلاحیت کرده بود.
به گفته کمیسیون انتخابات پاکستان، فردی که در انتخابات رد صلاحیت شود، نمی تواند به عنوان رئیس یک حزب فعالیت کند.
گفته می شود که فعالیت حزبی مشرف به عنوان حامی اصلی حزب 'آل پاکستان مسلم لیگ' ادامه می یابد و 'محمد امجد' دبیرکل پیشین حزب به عنوان رئیس حزب انتخاب می شود.
به گزارش ایرنا بر اساس رای کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان، قرار بود پرویز مشرف بلافاصله پس از عید فطر به پاکستان آمده و درباره اتهامات وارد شده علیه خود پاسخگو باشد اما از این کار خودداری کرد بنابراین رد صلاحیت می‌شود.
در ادامه گزارش کمیته نظارت بر انتخابات آمده بود که اگر پرویز مشرف به پاکستان بازگشته و به سوالات دادگاه پاسخ دهد، می‌تواند در انتخابات آتی شرکت کند.
البته «پرویز مشرف» رئیس جمهوری پیشین پاکستان در پاسخ به «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی این کشور که اعلام کرده بود اگر مشرف شجاعت دارد باید به کشور بازگشته و پاسخگوی اتهامات وارده باشد، گفت: من در جنگ شجاعت خود را ثابت کرده‌ام و دیگری نیازی نیست این کار را تکرار کنم.
وی تصریح کرد: رسانه‌های پاکستانی گمانه زنی‌های فراوانی در مورد من انجام می‌دهند ولی هیچ کدام از آنها درست نیست.
مشرف افزود: دلیل حضور نیافتن من در پاکستان خلف وعده مسئولان دستگاه قضایی است زیرا آنها علیرغم اینکه وعده داده بودند که من دستگیر نمی‌شوم، یکبار این کار را انجام دادند.
رئیس جمهوری و حاکم نظامی پیشین پاکستان اضافه کرد: هدف اصلی من از بازگشت به پاکستان این بود که در انتخابات شرکت کرده و حزب خود را رهبری کنم ولی رفتار مسئولان قضایی پاکستان مانع این اتفاق شد.
مشرف پس از اینکه از سمت ریاست جمهوری پاکستان کناره گیری کرد، پرونده های متعددی علیه وی در دادگاه به جریان افتاد که از جمله آنها اهانت به قضات دیوان عالی و دست داشتن در قتل بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید این کشور بود اما با این وجود وی پس از چند ماه توانست خاک پاکستان را به بهانه معالجه بیماری ترک کند.
ژنرال مشرف که اکنون خارج از پاکستان به سر می برد و از ترس محاکمه از آمدن به کشور خودداری می کند، اذعان دارد که ارتش در جلوگیری از محاکمه اش در دادگاه به جرم خیانت به کشور نقش مهمی داشته و به وی برای خروج کمک کرده است.
رسانه های محلی پاکستان همچنین گزارش دادند که سیاست های مشرف در سال های 1377 تا 1386 (1999 تا 2008) از جمله پیوستن به ائتلاف آمریکا و نیروهای بین المللی در جنگ علیه تروریسم و به ویژه در اختیار قراردادن پایگاههای هوایی پاکستان به نیروهای آمریکایی برای انجام حملات علیه شبه نظامیان طالبان در افغانستان را سبب شده است.

نظرات بینندگان