arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

مرگ «کوکو»؛ گوریلی که زبان اشاره می‌فهمید

«کوکو» گوریلی که زبان اشاره متوجه می‌شد و رابطه دوستی با چند شخصیت معروف برقرار کرده بود، در ۴۶ سالگی جان داد. این گوریل ماده که بخاطر مهارتش در زبان اشاره شهرت پیدا کرده بود، در مرکز محافظت از بنیاد گوریل در کالیفرنیا در خواب جان خود را از دست داد. کوکو با نام اصلی «هانابی-کو» پس از به دنیا آمدن در سانفرانسیسکو در سال ۱۹۷۱ توسط یک پژوهشگر به نام فرنسین پترسون زبان بدوی اشاره را یاد گرفت. بر اساس گزارش‌ها کوکو حدود ۲ هزار کلمه انگلیسی را می‌فهمید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای روزنامه گاردین نوشت: «کوکو» گوریلی که زبان اشاره متوجه می‌شد و رابطه دوستی با چند شخصیت معروف برقرار کرده بود، در ۴۶ سالگی جان داد.

به گزارش ایرنا، این تارنما افزود: این گوریل ماده که بخاطر مهارتش در زبان اشاره شهرت پیدا کرده بود، در مرکز محافظت از بنیاد گوریل در کالیفرنیا در خواب جان خود را از دست داد.
کوکو با نام اصلی «هانابی-کو» پس از به دنیا آمدن در سانفرانسیسکو در سال ۱۹۷۱ توسط یک پژوهشگر به نام فرنسین پترسون زبان بدوی اشاره را یاد گرفت. بر اساس گزارش‌ها کوکو حدود ۲ هزار کلمه انگلیسی را می‌فهمید.
مرگ رابین ویلیامز بازیگر و کمدین آمریکایی برای این حیوان ناراحت کننده بود. کوکو و ویلیامز در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۰) رابطه دوستی نزدیکی با یکدیگر برقرار کردند. پترسون به بنیاد گوریل گفته که واکنش کوکو در برابر مرگ ویلیامز سکوت و تفکر بوده است.
این گوریل همچنین با یکی از اعضای گروه موسیقی «رد هات چیلی پپرز» و بتی وایت بازیگر آمریکایی دیدار کرده است.
کوکو از یک بچه گربه مراقبت می‌کرد که سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۳) این گربه می‌میرد. در آن زمان پترسون از کوکو می‌پرسد چه اتفاقی برای گربه افتاد و کوکو با چندین اشاره پاسخ او را می‌دهد.
بنیاد گوریل گفت: تاثیر او (کوکو) عمیق بود و چیزی که او درباره ظرفیت عاطفی گوریل‌ها و توانایی‌های شناختی آن‌ها به ما یاد داد، به تاثیرگذاری در دنیا ادامه می‌دهد.

نظرات بینندگان