arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۷
پیش از آغاز نشست اوپک؛

وزیران نفت ایران و عربستان دیدار کردند

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر انرژی عربستان پیش از شروع نشست اوپک با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات اوپک و بازار نفت گفتگو کردند. یکصدو هفتادو چهارمین اجلاس وزیران نفت اوپک با شرکت ۱۴ کشور عضو ظهر امروز در مقر دبیرخانه اوپک در وین پایتخت اتریش آغاز به کار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر انرژی عربستان پیش از شروع نشست اوپک با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات اوپک و بازار نفت گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه و خالد بن عبدالعزیز الفالح امروز (جمعه اول تیر ماه) پیش از آغاز نشست یک صد و هفتاد و چهارمین وزیران نفت کشور‌های عضو اوپک به مذاکره پرداختند.

یکصدو هفتادو چهارمین اجلاس وزیران نفت اوپک با شرکت ۱۴ کشور عضو ظهر امروز در مقر دبیرخانه اوپک در وین پایتخت اتریش آغاز به کار می‌کند.

وزیر نفت ایران برای شرکت در نشست رسمی اول تیر (۲۲ ژوئن) سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در وین به سر می‌برد.

دیدار وزیران نفت ایران و انرژی عربستان امروز در حالی انجام شد که بنابراعلام قبلی، روسیه و عربستان می‌خواهند در نشست امروز پیشنهاد افزایش تولید نفت از ابتدای ماه ژوییه (۱۰ تیر) را مطرح کنند به طوری که تولید اوپک و همپیمانان غیراوپک از این تاریخ به میزان ۵۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

ایران، ونزوئلا و عراق با این پیشنهاد مخالف هستند و تهران اعلام کرده است که با حمایت بغداد و کاراکاس این پیشنهاد را وتو می‌کند.

نظرات بینندگان