arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

علم‌الهدی: نباید نسبت به دین، لاابالی و نسبت به حجاب بی‌مبالات باشیم / برخی در مقابل هر حرکتی که به دفاع از رهبری می‌انجامد، شروع به فحش، دشنام، تهمت و دروغ می‌کنند / در فضای مجازی گرفتار امپراتوری رسانه بدون منطق شده‌ایم

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جامعه ما در فضای مجازی گرفتار امپراتوری رسانه بدون منطق و اثبات شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علم‌الهدی: نباید نسبت به دین، لاابالی و نسبت به حجاب بی‌مبالات باشیم / برخی در مقابل هر حرکتی که به دفاع از رهبری می‌انجامد، شروع به فحش، دشنام، تهمت و دروغ می‌کنند / در فضای مجازی گرفتار امپراتوری رسانه بدون منطق شده‌ایم

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جامعه ما در فضای مجازی گرفتار امپراتوری رسانه بدون منطق و اثبات شده است.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود و بحث ما درباره روش‌های اجرایی و عملیاتی وسوسه شیطان بود. یکی از جریان‌های عملیاتی وسوسه شیطان که در قرآن برای آن اصطلاح خاصی آمده مسئله به لغزش کشاندن انسان از سوی شیطان است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه گناه از یک لغزش آغاز می‌شود بیان کرد: همه افراد در این عرصه زندگی در انتخاب یک راه و روش غلط و کفر و نافرمانی و معصیت و جنایت مبتلا شده و منشاء این مسئله از یک لغزش شروع شده و این کارکرد شیطان است یک شگرد شیطان به لغزش کشاندن است.

خطیب جمعه مشهد مقدس گفت: کارکرد شیطان این است که انسانی که در مسیر حق قدم برمی‌دارد را در یک دو راهی قرار می‌دهد و اینجا جایی است که شیطان با یک تولید لغزش جاده او را تغییر می‌دهد و انسان روزی چشم باز کرده و می‌بیند چقدر راه را اشتباه رفته است.

علم‌الهدی عنوان کرد: در عرصه زندگی اگر نسبت به دین یک عنصر لاابالی باشیم و نسبت به رعایت عفت و حجاب بی‌مبالات باشیم این‌ها همه ابزار فراهم کردن لغزش انسان از سوی شیطان است.

وی در ادامه با اشاره به روز هشتم شوال و سالروز بزرگترین جنایت قرون اخیر یعنی مسئله تخریب قبور ائمه بقیع افزود: در چنین روزی با شگرد نابکارانه جاسوس انگلیسی، وهابیت شکل گرفت و در یک حرکت خشمگینانه قبور ائمه بقیع جایگاه توجه قلوب شیعیان را مورد تخریب قرار داد و این نمادی از تداوم مظلومیت پیامبر (ص) بود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه این نماد هنوز ثابت است بیان کرد: امروز در مرکز شهر مدینه یک نقطه سیاه و تاریک وجود دارد و علت تاریکی این نقطه فقط یک چیز است و آن این است که این قطعه زمین به عزیزان پیامبر (ص) منسوب است و مظلومیت پیامبر (ص) در مدینه ادامه دارد و این نماد مظلومیت اهل بیت (ع) است.

وی با بیان روز نخست هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: به نوبه خودم از غیرتمندی این نهاد مقدس و مسئولان دینی آن در مقابله با منکرات شرعی و ناهنجاری‌های دینی تشکر می‌کنم. جریان قوه قضائیه و هفته قوه قضائیه به مناسبت شهادت شهید مظلوم بهشتی است. بین مظلومیت اهل بیت پیامبر که تا امروز نمادش را شاهد هستیم و مظلومیت شهید بهشتی در این نظام و انقلاب یک قدر مشترکی وجود دارد.

خطیب جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه این شهید عنوان مظلومیت را از امام بزرگوار اخذ کردند تاکید کرد: قدر مشترکی بین مظلومیت اهل بیت پیامبر و مظلومیت این شهید در نظام و انقلاب ما موجود است و آن قدر مشترک این است که مظلومیت اهل بیت پیامبر یک نقطه شفاف سازی و بصیرت آفرینی دارد و آن اینکه در تجربه ۱۴ قرن تاریخ اسلام از روز رحلت پیامبر (ص) تا امروز پشت این مظلومیت ما ناحقی و جریان قدرت و ثروت و جریان استکبار را شاهد هستیم.

علم‌الهدی افزود: وهابیت امروز نماینده استکبار جهانی و جنگ با اسلام، قرآن و توحید در دنیای اسلام شناخته شده، زیرا وهابیت نشو و نمای خود را از دشمنی با اهل بیت (ع) شروع کرد و مشابه این خصوصیت در جریان انقلاب و نظام ما نیز است. مظلومیت شهید مظلوم بهشتی غیر از جریان اسفباری که برای ارادتمندان ایشان در حدود ۳۹ سال قبل به وجود آورد و در طول تاریخ این اسف ادامه دارد غیر از این یک جریان بصیرت آفرین بود که این نوع برخورد با یک نیروی وابسته به رهبری، یک نوع نفاق است و این جریان ادامه دارد.

وی با اشاره به منافقان و خائنان به عنوان دشمنان شهید بهشتی گفت: امام فرمودند: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید و این ظلم، تخریب شهید بهشتی بود. ایشان نیروی فداکار در کنار امام بود و شروع به هتک حرمت علیه شهید بهشتی کردند و نسبت ناروا به ایشان دادند و در آن زمان امکانات رسانه‌ای مثل اکنون نبود و در حد امکانات با تخریب و تهمت به بهشتی ظلم کردند و این برای ما بصیرت ایجاد می‌کند. عناصری که در این کشور در قالب جریان سیاسی و یا در قالب افراد صاحب رسانه و تریبون در مقابل هر حرکتی که به دفاع از رهبری می‌انجامد، شروع به تهمت کرده و این‌ها وابستگان به جریان نفاق و خیانتی هستند که با شهید بهشتی آن گونه برخورد کردند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه باید از جریان شهادت شهید بهشتی این بصیرت را فراگرفت افزود: امروز ما در جامعه با این مشکل روبرو هستیم که هر کس برخلاف میل عده‌ای حرفی زد و مطلبی گفت و یا در یک موضع بی پروایانه در خط دفاع از رهبری قرار گرفت بجای اینکه با وی با بحث و گفتگو روبرو کنند با فحش و دشنام و تهمت و دروغ این کار را می‌کنند و این کار را با شهید بهشتی نیز کردند و این بزرگترین حرکت ارعاب و تروریستی است که صورت می‌گیرد.

وی افزود: جامعه ما در فضای مجازی گرفتار امپراتوری رسانه بدون منطق و اثبات شده و در تقابل با هر جریان مدافع این نظام و اسلام با هتک حرمت و تخریب مقابله می‌کند و روزی که این تهاجمات متوجه یک عنصر فداکار این نظام شد امام بزرگوار فرمودند: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید. برحسب این بصیرتی که از مظلومیت شهید بهشتی به دست می‌آوریم باید این را آئینه شفافی برای جریان شناسی خود در امروز قرار دهیم.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: هرچه بر عمر نظام ما می‌گذرد و پویایی انقلاب بیشتر شده و اقتدار نظام ما در دنیا اوج می‌گیرد. دشمنی دشمنان نیز افزوده می‌شود و با فتنه پیچیده تری با ما مقابله می‌کنند و امروز جنگ نرم و حرکات فتنه گرانه جایگزین میدان رزمی شده که دشمن جرات حضور در این میدان رزمی را بخاطر فداکاری و غیرتمندی و شجاعت ملت را ندارد. منافقین مهمترین جریان تروریستی بودند و بیش از ۱۸ هزار انسان را به شهادت رساندند.

علم الهدی افزود: امروز هم جریاناتی با همین منطق وارد می‌شوند و در این عرصه شکست می‌خورند، اما بعید نیست وقتی به مطامع سیاسی نمی‌رسند به عنوان جلد دوم منافقان سابقه‌دار عمل کنند. در گذشته نمونه این مسئله را شاهد بودیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان