arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

نامه آتشین کارمندان آمازون به جف بیزوس منتشر شد: اجازه نخواهیم داد تاریخ تکرار شود / فناوری تشخیص چهره نباید برای آزار اقلیت ها یا کودکان مهاجر استفاده شود

جمعی از کارکنان آمازون در اعتراض  به فروش نرم افزار تشخیص چهره این شرکت به پلیس اقدام به تدوین نامه ای بلندبالا خطاب به جف بیزوس کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمعی از کارکنان آمازون در اعتراض  به فروش نرم افزار تشخیص چهره این شرکت به پلیس اقدام به تدوین نامه ای بلندبالا خطاب به جف بیزوس کردند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، گروهی از کارمندان جف بیزوس با عنوان آن چه از دید آنان "سیاست غیرمنصفانه ایالات متحده" نامیده می شود به مدیرعامل خود نامه نوشتند.

هدف این کارمندان از تدوین نامه این است که جف بیزوس به قرارداد  فروش نرم افزار تشخیص چهره به پلیس با هدف  اجرای قانون ایالات متحده پایان دهد.

در این  نامه ، کارمندان به هراس خود در مورد چگونگی استفاده از فناوری تشخیص چهره پرداخته و گفته اند، نمی خواهند این فناوری برای آزار مهاجران و یا تدابیر امنیتی مخرب مورد استفاده قرار گیرد. 

آنها با اشاره  به سیاست های غیر اخلاقی ایالات متحده در قبال پناهندگان و مهاجران، عمیقا نگران هستند که آمازون مشغول  ارائه خدمات به چنین حوزه هایی باشد.

این نامه ها نشان می دهد که فشار اخیر ACLU (اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا) علیه بیزوس بی تاثیر بوده و باعث شده افزون بر سهامداران شرکت امازون، کارمندان نیز به فکر راهکاری برای حل شائبه ها باشند.

کارکنان آمازون خواستار جلوگیری از حمایت آمازون از ICE (سازمان فدرال مهاجرت و گمرک ایالات متحده) شده اند. این نامه را می توان دومین نامه مهمی دانست که طی ماه های اخیر توسط کارمندان غول های فناوری منتشر می شود. پیش از این نیز،  تلاش های کارکنان گوگل برای پایان دادن به نقش شرکتشان در یک ابتکار نظامی برای استفاده از هوش مصنوعی در هواپیماهای بدون سرنشین نتیجه داد و باعث شد این پروژه گوگل به تاخیر افتاده و متوقف شود.

جالب است که در همان زمان بیزوس مدیرعامل گوگل را خطاب قرار داد و اعلام کرد نباید از مواضع خود کوتاه می آمد. 

در بخش ابتدایی این نامه می خوانیم :

"جف عزیز

ما با گزارش اخیر ACLU آشنا شده ایم که نشان می دهد شرکت ما اقدام به  فروش AWS Recognition (یک تکنولوژی تشخیص چهره قوی)، به ادارات پلیس و سازمان های دولتی می کند. بنابراین، لازم نیست منتظر بمانیم تا نحوه استفاده از این فناوری ها را دریابیم. ما قبلا نیز مشاهده کرده ایم که پلیس با این نوع فناوری فعالان حقوق رنگین پوستان را هدف قرار داد و حتی حقوق بشر را نقض کرد.  بر این اساس، این یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای نظارت های دولتی است و در نهایت در جهت آسیب بیشتر استفاده می شود.ما در این دیدگاه تنها نیستیم: بیش از 40 سازمان حقوق مدنی، نامه ای سرگشاده را برای  مخالفت با استفاده دولتی از فناوری تشخیص چهره امضا کرده اند، در حالی که بیش از 150 هزار نفر دیگر نیز  پرونده های شکایت  ACLU  را امضا کردند."

در بخشی دیگر از این نامه نیز می خوانیم ؛ " در کنار بسیاری ازرویداد های جهان ما اخیرا نیز به وحشت افتادیم زیرا مقامات ایالات متحده کودکان(کودکادن مهاجر مکزیکی)را از والدینشان جدا کردند. از 19 آوریل 2018، وزارت امنیت داخلی تقریبا 2 هزار  کودک را به بازداشتگاه های دسته جمعی فرستاده است. این روش در منافات با دستورالعمل های آژانس پناهندگی U.N است که می گوید کودکان حق دارند با والدین خود باقی بمانند و پناهجویان نیز حق قانونی درخواست پناهندگی دارند. در مواجهه با این سیاست غیرقانونی ایالات متحده و رفتارهای غیرانسانی در مورد پناهندگان و مهاجران ما عمیقا نگران آن هستیم که آمازون مشغول  ارائه خدمات و زیرساخت های چنین رفتارهایی است."

اما شاید شاه بیت این نامه بخشی باشد که کارمندان به ماجرای همکاری آی بی ام و هیتلر اشاره می کنند. در این بخش می خوانیم : "همانطور که اخلاق گرایی  آمازون به ما مربوط می شود، ما تمایل داریم از تاریخ درس بگیریم و انتخاب کنیم که در کدام سمت بازی بایستیم.  ما از تاریخ یاد می گیریم و می دانیم که سیستم های آی بی ام  در دهه 1940 برای کمک به هیتلر کار می کردند. آی بی ام  پس از آن مسئولیتی را بر عهده نگرفت و طی سال های بعدی نیز برای حل و فصل ماجرا بسیار دیر شده بود. ما اجازه نخواهیم داد که تاریخ تکرار شود. اکنون وقت عمل است. "

مترجم : رویا پاک سرشت

 

نظرات بینندگان