arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

عراقچی و ریابکوف درباره برجام در مسکو دیدار کردند

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت برجام پس از خروج آمریکا، امروز جمعه اول تیرماه به دعوت سرگئی ریابکوف همتای روس خود وارد مسکو شد و با وی دیدار و گفتگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امروز در مسکو با معاون وزیر خارجه روسیه درباره برجام دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت برجام پس از خروج آمریکا، امروز جمعه اول تیرماه به دعوت سرگئی ریابکوف همتای روس خود وارد مسکو شد و با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ضرورت مقابله با تبعات خروج آمریکا از برجام و تامین خواسته ها و مطالبات به حق جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین همچنین بر ضرورت ارائه برنامه و راهکارهای لازم از سوی اعضای باقیمانده در برجام که بتواند حقوق مسلم ملت ایران را تامین کند، تاکید کردند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز گذشته نیز در بروکسل درباره چگونگی حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق هسته‌ای گفت: «امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مربوط به ایران گفتم برجام در آی‌سی‌یو است چرا که مهم‌ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است. نقطه تعادل آن خروج آمریکا از برجام است. حال اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام می‌خواهند این توافق هسته‌ای را حفظ کنند باید فداکاری بیشتری کنند و خصوصاً عدم حضور آمریکا و تحریم‌های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنند».

عباس عراقچی به یوروز نیوز گفته بود که انتظار ایران به‌سر آمده است و احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده وجود دارد.

وی گفت: «نمی‌توانم بگویم چشم‌انداز ادامه مذاکرات با اروپا روشن و مشخص است و می‌تواند ما را به دستیابی یک بسته مشترک برای حفظ برجام رهنمون کند. ما همچنان منتظریم و امیدوار تا بسته پیشنهادی اروپایی‌ها مورد رضایت ایران باشد تا ایران از برجام خارج نشود».

نظرات بینندگان