arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

امام جمعه زاهدان: تجاوز در ایرانشهر به نادرستی در رسانه‌ها مطرح شد / ماجرا از ربایش یک دختر توسط خودروی ۴۰۵ شروع شد / از ۴ آدم ربا دو نفر دستگیر شده‌اند

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه فردی ناپخته در خطبه‌های نماز عید سعید فطر موضوع تجاوز در ایرانشهر را مطرح کرد افزود: این فرد بدون مشورت با دستگاه قضایی، اطلاعاتی، سپاه و انتظامی این خبر را داده است که این شایعه در حد بسیار وسیع علیه نظام اسلامی هزینه ساز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه زاهدان گفت: تشنج آفریدن کار آسانی است، اما جمع کردن آن آسان نیست ما باید بدانیم دشمن برای شکستن وحدت ملی ما به دنبال سرمایه‌گذاری است.

به گزارش تسنیم، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای المهدی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن می‌خواهد در بستر اجتماعی مذهبی قومیتی توپ را به بازی در بیاورد و وحدت ملی بین مسلمانان را به خطر بیاندازد، اما مردم باید بدانند همه مسئولان نسبت به مسائل ناموسی حساس هستند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه فردی ناپخته در خطبه‌های نماز عید سعید فطر موضوع تجاوز در ایرانشهر را مطرح کرد افزود: این فرد بدون مشورت با دستگاه قضایی، اطلاعاتی، سپاه و انتظامی این خبر را داده است که این شایعه در حد بسیار وسیع علیه نظام اسلامی هزینه ساز شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع تجاوز در ایرانشهر در فضای مجازی و رسانه‌های جهانی انتشار پیدا کرد که متاسفانه دشمنان نظام از آن برای سوء استفاده با احساسات مردم استفاده کردند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد این بوده که یک مورد مرکز ۱۱۰ ایرانشهر گزارش شده بود که یکی از شهروندان اطلاع داد که دخترم پس از مراجعه به خانه از محل کار توسط افرادی درب منزل به زور سوار خودروی ۴۰۵ شده و متهمان از محل متواری شده اند.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: پس از طرح این موضوع بلافاصله پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس و دادستان ایرانشهر قرار گرفت که با اقدامات فنی متهم شناسایی و در کمترین زمان یکی از آن‌ها دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه در خودروی آن بزهکار ۴ عدد نقاب مشکی که در ربایش استفاده شده بود کشف شد افزود: این ادوات نشان می‌دهد که تعداد آدم ربایان ۴ نفر هستند که تاکنون دو نفر از آن‌ها توسط پلیس دستگیر و برای مجازات تحویل مقامات قضایی داده شده اند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد موضوعی که بین مردم استان در رابطه با گذاشتن وثیقه و آزاد شدن این مجرمان مطرح است شایعه و برای ایجاد جو و التهاب است.

وی اظهار داشت: پیگیری و بررسی‌های شبانه روزی برای همدستان موضوع تجاوز در ایرانشهر با جدیت انجام می‌شد، اما طرح آن در خطبه‌های نماز عید سعید فطر کار را تا حد زیادی پیچیده کرد، چون متهمان به دلیل ترس متواری شدند.

وی گفت: تاکنون از ۴۱ فردی که در آن نماز مطرح شده است فقط سه نفر شاکی به دستگاه قضایی مراجعه کرده‌اند که این امر نشان دهنده‌ی ایجاد التهاب در جامعه از سوی این فرد بوده است.

نظرات بینندگان