arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

مسنجر کودکان فیسبوک صادر می شود / کانادا و پرو میزبانان جدید پیام رسان جنجالی زاکربرگ

فیس بوک،  مسنجر کودکان را به پرو و ​​کانادا صادر می کند. این در حالی است که پیام رسان مذکور به شدت از سوی نهادهای حمایت کودک مورد انتقاد قرار دارد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک،  مسنجر کودکان را به پرو و ​​کانادا صادر می کند. این در حالی است که پیام رسان مذکور به شدت از سوی نهادهای حمایت کودک مورد انتقاد قرار دارد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، با وجود این که برنامه مسنجر کودکان فیسبوک مورد هجمه تعداد بالایی از نهادهای حقوق بشری قرار دارد، اما زاکربرگ از مواضع خود پایین نیامده و تصمیم گرفته مسنجر کودکان را صادر کند. 
فیس بوک مسنجر کودکان و نوجوانان، که به طور ویژه برای زیر 13 ساله ها طراح شده، به عنوان بخشی از برنامه توسعه فیسبوک به زبان های اسپانیایی و فرانسوی صادر می شود. برای ثبت نام در این برنامه هیچ محدودیتی وجود ندارد و البته تا کنون نیز خبری از  آگهی در این برنامه نیست. 

فيسبوك اعلام كرده که این برنامه را مطابق با COPPA( قانون حفاظت از حريم خصوصي كودكان آنلاین)، توسعه داده است. بنابراین داده های کودکان نیز برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی شوند.افزون بر این ها، فیسبوک یک تعهد برای پدر و مادر و بچه ها را قبل از استفاده از برنامه ایجاد کرده است.

اما فراموش نکنیم که بسیاری از افراد که شامل والدین، روانشناسان، فعالان مدنی حقوق کودکان و... می شوند از این پیام رسان شاکی هستند. با این وجود، زاکربرگ از مواضع خود کوتاه نیامده و برنامه مذکور را ادامه داده و حتی صادر خواهد کرد.
پیش از این، گروهی متشکل از 20 سازمان در ماه ژانویه نامه سرگشاده ای  به مدیر عامل فیسبوک مارک زاکربرگ نوشتند. آنها برنامه مذکور را "غیر مسئولانه" نامیدند و از او خواستند آن را متوقف کند. 

فیسبوک می گوید که به طور منظم با گروه های حمایت از کودکان ملاقات می کند، زیرا قصد دارد به جای توقف، برنامه را توسعه  دهد. علاوه بر گسترش بین المللی، فیس بوک بعضی از کنترل ها را برای برنامه به روز می کند. به عنوان مثال، در حال حاضر  پدر و مادر قادر خواهند بود همزمان حساب کاربری کودک را مدیریت کنند.

این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که قصد دارد تا چیزی به نام مأموریت "قدردانی"، را به عنوان یک راهنمای تعاملی  در برنامه مذکور ارائه دهد که بچه ها را تشویق می کند تا از دوستان و خانواده قدردانی کنند. این بخشی از برنامه است که به نام "مأموریت" شناخته می شود. این بخش به بچه ها آموزش می دهد که چگونه کارهای خاصی انجام دهند.

 

نظرات بینندگان