arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

دیوان عالی ایالات متحده حکم داد: محدود شدن دسترسی پلیس آمریکا به داده های مکانی کاربران

دیوان عالی ایالات متحده می گوید نیروهای پلیس برای دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی کاربران باید یک حکم مجزا و خاص داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیوان عالی ایالات متحده می گوید نیروهای پلیس برای دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی کاربران باید یک حکم مجزا و خاص داشته باشند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، قضات ایالات متحده می گویند اجرای قانون نیاز به یک حکم برای پیگیری ردپای دیجیتال کاربران دارد. بر این اساس دادگاه عالی قضایی، پلیس را وادار خواهد کرد پیش از  جمع آوری اطلاعات مربوط به محل تلفن کاربران مدارکی را به دادگاه ارسال کنند.

نگاهی به این حکم نشان می دهد، رای دادگاه عالی ایالات متحده به نفع حفظ حریم خصوصی دیجیتال است.اختلاف بین پلیس و انجمن های حقوق بشری به سال 2011 و ماجرای یک سرقت در دیترویت باز می گردد. در آن زمان  پلیس ماه ها از اطلاعات مکانی تلفن همراه یک کاربر استفاده کردند و حتی 12899 مکان مختلف را مورد بررسی قرار دادند. اما نگرانی قانونی و حفظ حریم خصوصی این بود که پلیس در یک بازهه زمانی چهار ماهه ردپای دیجیتال مجرم را بدون یک حکم مشخص  جمع آوری کرد.

قاضی دادگاه تجدیدنظر این پرونده نیز اعلام کرد که بررسی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی تلفن همراه هر فردی بدون حکم مشخص ناعادلانه است.

وکلای این مجرم و اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا،نیز در این خصوص بیانیه هایی داده بودند. اکنون با توجه به قوانین جدید ، آن ها بسیار خوشحالند و در یک بیانیه می گویند: "این یک پیروزی انقلابی برای حفظ حریم خصوصی آمریکایی ها در عصر دیجیتال است. "

داده های موقعیت مکانی یک مسئله داغ و کلیدی برای طرفداران حفظ حریم خصوصی است. در ماه می، سناتور رون ویدن،از حزب دموکرات ، از ارائه دهندگان خدمات تلفن پرسید که چرا داده هایشان را به «Securus Technologies» ارائه می دهند، خدماتی است که تماس های زندانیان را بررسی می کند و البته  پلیس می تواند برای ردیابی تلفن هر فرد در ایالات متحده، بدون حکم اقدام کند . 

یکی از وکلای ای پرونده نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "این فقط در مورد یک شخص خاص  نیست، بلکه در مورد حقوق آمریکایی هایی است که دارای تلفن های همراه هستند که بیش از 95 درصد مردم  این کشور را شامل می شوند".

 

نظرات بینندگان