arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

206 فلسطینی به دست صهیونیست ها زخمی شدند

وزارت بهداشت فلسطین جمعه اعلام کرد که در تظاهرات جمعه این هفته مردم غزه در مرز این باریکه و سرزمین های اشغالی 206 فلسطینی زخمی شدند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

206 فلسطینی به دست صهیونیست ها زخمی شدندبه گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین افزوده است: نظامیان صهیونیست به سوی تظاهرکنندگان در شهرک جبالیا و خان یونس واقع در مرزهای شرقی باریکه غزه آتش گشودند.
براساس این گزارش، علی جادالله روزنامه نگار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست از ناحیه دست زخمی شد.
بنابرگزارش معا، تک تیراندازان رژیم صهیونیستی در طول مرزهای شرقی باریکه غزه مستقر شده بودند و تحرکات تظاهرکنندگان را رصد می کردند.
اهالی غزه راهپیمایی این جمعه با نام 'وفا به زخمی ها' را در چارچوب راهپیمایی های بازگشت و رفع محاصره از نوار غزه که از 30 مارس (10 اسفند 96) با تجمع در منطقه حائل میان غزه و سرزمین های اشغالی شروع شده است، ادامه دادند.
پیش تر شورای ملی اردوگاه های راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره، از اهالی غزه و دیگر شهرهای فلسطین خواست در راهپیمایی امروز به نام 'وفا به زخمی ها' حضوری گسترده داشته باشند.
شورای مذکور با صدور بیانیه ای با تاکید بر مسالمت آمیز بودن راهپیمایی و گستردگی ابعاد آن، تداوم راهپیمایی ها تا تحقق اهداف موردنظر از جمله بازگشت به فلسطین، رفع محاصره ظالمانه از غزه و مخالفت با طرح آمریکایی 'معامله قرن ' موسوم به وطن جایگزین برای فلسطین را خاطرنشان ساخت. 
از 30 مارس ( 10 اسفند) آغاز راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت و رفع محاصره تاکنون بیش از 120 فلسطینی شهید و بیش از 15 هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند و درحالی که راهپیمایان فلسطینی هیچ گونه خطری برای نظامیان صهیونیست ندارند، رژیم صهیونیستی با اعمال زور راهپیمایان فلسطینی در نوار غزه و دیگر مناطق را مورد حمله قرار می دهد.
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) چندی پیش اعلام کرد که راهپیمایی های مسالمت آمیز بازگشت، تا تحقق اهداف آن ادامه خواهد یافت.

نظرات بینندگان