arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

ترامپ تحریم ها علیه کره شمالی را یک سال تمدید کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یادداشتی به کنگره، کره شمالی را «تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده» علیه ایالات متحده خواند و تحریم ها علیه آن کشور را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. ترامپ اعلام کرد: خطر اشاعه مواد شکاف پذیر قابل استفاده در تسلیحات در شبه جزیره کره و اقدامات و سیاست های دولت کره شمالی همچنان تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یادداشتی به کنگره، کره شمالی را «تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده» علیه ایالات متحده خواند و تحریم ها علیه آن کشور را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، این موضع ترامپ در حالی است که وی پیشتر اعلام کرده بود که دیدار اخیر او با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به تهدیدهای هسته ای پیونگ یانگ علیه آمریکا پایان داده است.
رئیس جمهوری آمریکا یک روز بعد از دیدار با کیم که روز 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور انجام شد، در توئیتی خطاب به آمریکایی ها نوشت: امشب آسوده بخوابید.
وی افزود: حالا همگان نسبت به روزی که بر سر کار آمدم، احساس امنیت بیشتری می کنند.
طبق فرمانی که ترامپ روز جمعه امضا کرد، «وضعیت فوق العاده ملی» علیه کره شمالی و تحریم های شدید اقتصادی ضد پیونگ یانگ تا یک سال دیگر تمدید شده است. این اقدام موجب می شود، تحریم هایی که جورج دبیلو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا یک دهه پیش علیه کره شمالی وضع کرده بود، ادامه پیدا کند.
ترامپ و باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا بارها تحریم ها علیه کره شمالی را تمدید کرده یا گسترش داده اند.
رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به کنگره اعلام کرد: خطر اشاعه مواد شکاف پذیر قابل استفاده در تسلیحات در شبه جزیره کره و اقدامات و سیاست های دولت کره شمالی همچنان تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکاست.
واشنگتن و پیونگ یانگ حدود یک سال بر سر آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی درگیر تنش و جدال لفظی بودند. ترامپ، کیم را «مرد کوچک راکتی» خوانده و تهدید کرده بود که «آتش و خشم» به آن کشور پاسخ می دهد. کره شمالی هم ترامپ را «پیر خرفت» نامیده بود.

نظرات بینندگان