arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۷
رییس اتحادیه طلا:

با محدودیت خروج ارز، سرمایه مردم به سمت طلای خام هجوم آورده/ اگر دولت کاری نکند رکود بازار و افزایش قیمت، مردم را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد

ابراهیم محمدولی گفت: ۹۸ درصد مردمی که طلا خریده‌اند نه زرگر بوده و نه برای مصرف شخصی و زینتی بوده است.حباب سکه در حال حاضر 400 هزار تومان است، اما طلا به دلیل این‌که به اونس جهانی نزدیک می‌شود، حدودا در قیمت واقعی خود قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به دلایل گرانی طلا در این روزها اظهار کرد: با توجه به این که خروج منابع ارزی و ریالی از کشور با محدودیت مواجه شده، مردم سرمایه های خود را به سمت طلای آب شده و خام آورده اند.

ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین با بیان این‌که طلا در حال حاضر به قیمت اونس جهانی نزدیک شده است، تصریح کرد: 98 درصد مردمی که طلا خریده‌اند نه زرگر بوده و نه برای مصرف شخصی و زینتی بوده است.

او همچنین درباره علت گرانی سکه توضیح داد: نسبت تقاضا به عرضه به شدت افزایش یافته و اگر دولت راهکاری در نظر نگیرد رکود بازار و افزایش قیمت، مردم را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

محمد ولی با اشاره به وعده دولت مبنی بر انتشار اوراق سکه در بازار بورس، خاطرنشان کرد: با توجه به کارایی نامناسب سیاست‌های پیشین دولت، امیدواریم این تصمیم بتواند تا حدودی بازار را کنترل کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره میزان حباب موجود در سکه بیان کرد: حباب سکه در حال حاضر 400 هزار تومان است، اما طلا به دلیل این‌که به اونس جهانی نزدیک می‌شود، حدودا در قیمت واقعی خود قرار دارد.

وی در خصوص چشم‌انداز این بازار بیان کرد: با توجه به روند صعودی که طلا و سکه ابتدای هفته در پیش گرفته است، حداقل تا پایان هفته نمی‌توان انتظار کاهش قیمت آن را داشت.

نظرات بینندگان