arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

عراقچی: امیدواریم طرف‌های باقیمانده در برجام تا آخر ماه میلادی جاری پکیچ عملی خود را ارائه دهند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: برجام به دلیل خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی در یک شرایط غیرعادی به سر می‌برد و ما و دیگر اعضای برجام در تلاش هستیم که اگر بشود برجام به مسیر خود ادامه دهد و اگر نشد به وضعیت قبل برجام و حتی فراتر از آن برمی‌گردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اعلام کرد:امیدواریم طرف‌های باقیمانده در برجام تا آخر ماه میلادی جاری پکیچ عملی خود را اریه دهند.

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی عصر امروز (شنبه) در نهمین جشنواره تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور، اظهار کرد: برجام به دلیل خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی در یک شرایط غیرعادی به سر می‌برد و ما و دیگر اعضای برجام در تلاش هستیم که اگر بشود برجام به مسیر خود ادامه دهد و اگر نشد به وضعیت قبل برجام و حتی فراتر از آن برمی‌گردیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست، تصریح کرد که سه کشور اروپایی و اتحادیه اروپا به ما قول دادند که یک پکیچ عملی برای حفظ برجام و تامین منافع و خواسته‌های ایران از برجام ارائه دهند و ما امیدواریم که تا آخر ماه میلادی جاری این بسته به ما داده شود. در حال حاضر اروپایی‌ها به کمک روسیه و چین در تلاش هستند که این بسته پیشنهادی را تهیه کنند به نحوی که ایران بتواند به فروش نفت خود، دریافت پول نفت، تبادلات بانکی، حمل و نقل، بیمه و ... ادامه دهد.

عراقچی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که حیات جمهوری اسلامی ایران وابسته به برجام نیست، گفت ما بر اساس منافع ملی کشور تصمیم می گیریم چه در برجام بمانیم و یا از آن خارج شویم.

وی با بیان این که ما برای هر شرایط و سناریویی از آمادگی لازم برخوردار هستیم و رییس جمهور دستورات لازم را به دستگاه‌های اقتصادی و دیگر دستگاه‌های مسئول داده‌اند افزود: حتی اگر از برجام خارج شویم شرایط ما به مراتب بهتر از گذشته خواهد بود. ما با برجام و یا بدون برجام به مسیر پرعزت خود ادامه می‌دهیم و حیات جمهوری اسلامی وابسته به برجام نیست.

ادامه دارد ...

نظرات بینندگان