arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

وزیر خارجه آمریکا: اگر ایرانی ها برنامه هسته‌ای خود را شدت بخشند، غضب همه جهان بر سر آنها فرود خواهد آمد / غضب را با اقدام نظامی اشتباه نگیرید؛ اقدام نظامی به نفع هیچ‌کس نیست

مایک پامپئو گفت: ایران بخواهد چند سانتریفیوژ بیشتر را به چرخش درآورد، اگر آنها حرکت به سوی برنامه تسلیحات هسته‌ای را آغاز کنند، تمام جهان با آن مخالفت خواهد کرد و سرانجام به جایی خواهیم رسید که فکر می‌کنم به نفع ایران نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مایک پامپئو ضمن هشدار به ایران در خصوص «غضب جهانی» در صورت شدت بخشیدن به برنامه هسته‌ای، تلویحا اذعان کرد که منظور از این خشم، رویارویی نظامی نیست.

به گزارش فارس، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی، ضمن هشدار به ایران در خصوص آنچه وی «غضب جهانی» در صورت حرکت ایران به سوی تولید بمب اتمی خواند، تلویحا اذعان کرد که منظور از این خشم، رویارویی نظامی نیست.

وی اظهار داشت: من امیدوارم ایرانی‌ها درک کنند که اگر برنامه هسته‌ای خود را شدت بخشند، غضب همه جهان بر سر آنها فرود خواهد آمد.

مایک پامپئو اظهار داشت: «جدا از اینکه آنها بخواهند چند سانتریفیوژ بیشتر را به چرخش درآورند، اگر حرکت به سوی برنامه تسلیحات هسته‌ای را آغاز کنند، تمام جهان با آن مخالفت خواهد کرد و سرانجام به جایی خواهیم رسید که فکر می‌کنم به نفع ایران نیست.»

وزیر امور خارجه آمریکا با این حال گفت: «وقتی می‌گویم غضب، آن را با اقدام نظامی اشتباه نگیرید. وقتی می‌گویم غضب، منظورم رسوایی اخلاقی و قدرت اقتصادی است که بر سر آنها فرود خواهد آمد. این چیزی است که از آن حرف می‌زنم. در اینجا سخن از عملیات نظامی نمی‌گویم. امیدوارم چنین موردی هرگز اتفاق نیفتد. این [اقدام نظامی] به نفع هیچ‌کس نیست.»

در حالی که ایران بارها تاکید کرده که ساخت سلاح هسته‌ای جایی در دکترین نظامی این کشور ندارد، رئیس سابق سیا گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ در بیانیاتش به وضوح گفته که ایران نخواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست یابد.»

سخنان وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور این کشور، هجدهم اردیبهشت گذشته بر خلاف تعهدات کشورش ذیل برجام، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را اعلام کرد. اقدام ترامپ انتقادهایی گسترده را در سطح بین‌المللی برانگیخته است.

نظرات بینندگان