arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

مهدوی‌کیا: انتقاد از بازی دفاعی ایران درست نیست/ سالگادو گفت بنشین سر جایت، آفساید بود!

مهدی مهدوی کیا ، مدافع سابق تیم ملی بیان داشت: انتقادها اصلا درست نیست. برای تیمی که مدعی نیست، این طور بازی کردن غلط محسوب نمی‌شود. بازیکنان ما با شور و هیجان خاصی دفاع کردند و نمایش بسیار خوبی داشتند. من از عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران قدردانی می‌کنم که یک دفاع خوب و کامل را به بازیکن ما یاد داده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهدوی‌کیا: انتقاد از بازی دفاعی ایران درست نیست/ سالگادو گفت بنشین سر جایت، آفساید بود!مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایت آلمانی درباره تیم ملی فوتبال ایران و بازی با پرتغال به صحبت پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت برلینر زیتانگ، در شب شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر اسپانیا، اتفاق بزرگی رخ داد و بعد از ۳۷ سال زنان در ورزشگاه آزادی توانستند در کنار مردان یک بازی فوتبال را ببینند. مهدی مهدوی‌کیا بازیکن سابق بوندسلیگا درباره مسائل مختلفی از جمله حضور زنان در ورزشگاه به صحبت پرداخت.

* مهدی ایران با یک گل به اسپانیا باخت ولی با نمایش خود همه را به وجد آورد. نظر تو چیست؟

بله واقعا بازی فوق‌العاده بود. من در ورزشگاه بودم و فکر نمی‌کنم دیگر به اندازه این بازی هیجان زده شوم. تیم ما به خوبی جنگید. خیلی بد شد که در نهایت ما شکست خوردیم.

* ایران دقیقه ۶۳ به گل رسید و یک دقیقه بازیکنان ایران مشغول خوشحالی بودند. آنجا در ورزشگاه چه خبر بود؟

بله برای یک دقیقه جو دیوانه کننده‌ای وجود داشت و همه خوشحالی می‌کردند. من از سوی فیفا به این مسابقه دعوت شده بودم و در کنار من میشل سالگادو بازیکن سابق اسپانیا نشسته بود. من بالا و پایین می‌پریدم و ۵-۶ ثانیه داد و هوار می‌کردم. سالگادو دستانش را روی شانه من قرار داد و گفت "آرام باش پسر، پرچم بالاست. آفساید بود." این خیلی بد بود.

مهدی مهدوی کیا در سال ۱۹۹۸ از پرسپولیس به بوخوم پیوست و در ادامه راهی هامبورگ شد و ۲۱۱ بازی در بوندسلیگا انجام داد. مهدی با ۱۱۱ بازی ملی از بازیکنان پرافتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود.

* مهدی خیلی از کارشناسان، تیم ملی فوتبال ایران را به انجام فوتبال دفاعی مطلق متهم می‌کنند و می‌گویند ارائه این کار فوتبال نیست. نظر شما چیست؟

انتقادها اصلا درست نیست. برای تیمی که مدعی نیست، این طور بازی کردن غلط محسوب نمی‌شود. بازیکنان ما با شور و هیجان خاصی دفاع کردند و نمایش بسیار خوبی داشتند. من از عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران قدردانی می‌کنم که یک دفاع خوب و کامل را به بازیکن ما یاد داده است.

* آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی، محدودیت برای زنان، اجرای حکم اعدام، توافق هسته‌ای، ایران در سراسر جهان با حواشی زیادی روبه‌رو است. نظر تو چیست؟

هیچ کسی نباید  تحت تاثیر چنین اخبار منفی قرار بگیرد. معنا و مفهومی ندارد با کسانی صحبت کنیم که هیچ وقت در ایران نبوده‌اند. آن‌ها تحت تاثیر اخبار منفی قرار می‌گیرند. هر کسی که به ایران رفته باشد و کوچک‌ترین شناختی از مردم این کشور داشته باشد، می‌تواند شهادت دهد که کشور ایران با آن چیزی که در رسانه‌ها می‌گویند کاملا متفاوت است. ایران کشوری زیبا با مردمانی خوب و نجیب است.

* در هر صورت زنان در ایران توانستند برای اولین بار از سال ۱۹۸۱ یک بازی فوتبال را در ورزشگاه آزادی ببینند. نظرت چیست؟

"آزادی" به زبان فارسی به معنای رهایی است. من از این پیام خیلی خوشحال شدم. این یک پیامی بود که ما در مسیر درستی هستیم. فوتبال برای همه است. امیدوارم این اتفاق تکرار شود و به زنان اجازه داده شود برای دیدن بازی‌ها به ورزشگاه بروند. نیمی از هواداران فوتبال در تهران، زنان هستند. این مساله زمان‌بر است و با زمان حل می‌شود.

* تو که الان به ایران برگشتید و خانواده خودتان را دیدید از جو  تهران برای ما بگو.

جو در سراسر کشور بسیار خوب است. همه ایرانی‌ها به تیم ملی کشورشان افتخار می‌کنند. بعد از پیروزی برابر مراکش، مردم در خیابان‌ها به خوشحالی پرداختند. هواداران همیشه در کنار تیم ملی بوده‌اند. برای بعضی از بازی‌ها تصور کنید ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌روند. تاثیر نتایج تیم ملی در زندگی مردم کاملا مشخص است.

* قبل از جام جهانی مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به دلیل بازی برابر نماینده اسرائیل در لیگ اروپا محروم شدند و هر دوی این بازیکنان برای جام جهانی مقابل مراکش بازی کردند. نظر تو چیست؟

این خیلی خوب است که هر دو بازیکن در جام جهانی حضور دارند. این دو تلاش زیادی برای تیم ملی کردند و از بازیکنان ارزشمند تیم ملی محسوب می‌شوند.

* شما دوشنبه می‌توانید با برتری برابر پرتغال برای اولین بار در ۵ دوره حضور در جام جهانی به مرحله بعد راه یابید. چطور می‌خواهید کریس رونالدو را مهار کنید؟

هر  چیزی در فوتبال امکان‌پذیر است. رونالدو احتمالا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است ولی با این روحیه‌ای که من از تیم ملی ایران سراغ دارم هرچیزی امکان‌پذیر است. ایران فوتبال هجومی و خوبی را بازی می‌کند و من به این تیم اعتقاد دارم.

نظرات بینندگان