arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

دیدار لاریجانی و روحانی با مقام معظم رهبری درباره لایحه FATF ؟ / رییس مجلس: دیداری با رهبری در این خصوص نداشته‌ام

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از دیدار رییس مجلس و رییس‌جمهور با رهبر انقلاب در خصوص لایحه FATF خبر داد. در همین حال، علی لاریجانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آقای وکیلی اعلام کردند شما دیداری درباره FATF با رهبر معظم انقلاب داشته‌اید؟ گفت: دیداری نداشته‌ام.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از دیدار رییس مجلس و رییس‌جمهور با رهبر انقلاب در خصوص لایحه FATF خبر داد.

به گزارش انتخاب، محمد علی وکیلی با اشاره به برخی مباحث مطروحه درباره خروج لایحه FATF از دستور کار مجلس با توجه به ملاحظات و سخنان رهبری گفت:‌ اعلام خارج شدن این لایحه از دستور کار مجلس نظر شخصی افراد بوده و نظر هیات رییسه مجلس نیست.

وی در گفتگو با ایلنا تصریح کرد: تا الان که من در جریان قرار دارم هیات رییسه مجلس هیچ تصمیم قطعی در خصوص این موضوع نگرفته است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس افزود: برداشت ما از سخنان رهبری هم مخالفت مطلق نبوده بلکه برداشت ما این بود که ایشان معتقد هستند که FATF نکات مثبتی دارد و باید براساس ملاحظات کشور مجلس قانون‌گذاری کند و برداشت قطعا این نبوده که ایشان خواستار خروج این لایحه از دستور کار مجلس هستند.

این عضو هیات رییسه با اعلام این خبر که رییس مجلس برای کسب نظر دقیق رهبری به همراه رییس‌جمهور با ایشان جلسه‌ای خواهند داشت، افزود: ما نباید بهانه‌ای به دست دشمنان بدهیم تا ایران را وارد لیست سیاه گروه اقدام مالی کنند و دامنه تحریم‌ها علیه ملت ایران گسترده‌تر شود.

وی اضافه کرد: مجلس باید ارزیابی داشته باشد که پیوستن به کنوانسیون چه منافعی برای کشور دارد و تامین‌کننده منافع کشور هست یا خیر که در این صورت حتما در چهارچوب ملاحظات رهبری اقدام خواهیم کرد و سعی می‌کنیم بهانه‌ای دست دشمنان ندهیم. این تابع ارزیابی هست که هم از منظر کارشناسان اقتصادی و هم کارشناسان امنیتی و هم ملاحظه نظر رهبری جمع‌بندی خواهیم کرد.

تکمیلی/ لاریجانی: دیداری با رهبر انقلاب درباره FATF نداشته‌ام

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره بحث FATF دیداری با مقام معظم رهبری نداشته‌ام.

علی لاریجانی رئیس مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس و کارتون حمایت از کالای ایرانی و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آقای وکیلی اعلام کردند شما دیداری درباره FATF با رهبر معظم انقلاب داشته‌اید؟ گفت: دیداری نداشته‌ام.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود با اشاره جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه درباره وضعیت قیمت‌ها و نگرانی‌هایی که در کشور به وجود آورده صحبت شد؛ در این خصوص لازم بود بحث جدی میان مجلس و دولت صورت بگیرد.

لاریجانی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور و وزرای مربوطه امروز در جلسه حضور یافتند و بحث مفصلی درباره شرایط کشور و علت ساز و کار‌های جدید برای مسائل اقتصادی مطرح شد، افزود: نمایندگان و روسای کمیسیون‌های مجلس هم دیدگاه‌های خود را در این نشست مطرح کردند.

رئیس مجلس با بیان اینکه باید اصلاحاتی از نظر نوع پرداختن به مسائل اقتصادی ایجاد شود تصریح کرد: این جلسات ادامه خواهد داشت و باید قبول کرد که با توجه به شیطنت‌هایی که آمریکایی‌ها دارند و برخی اشکالات درونی اقتصاد کشور، باید بر روی این مسائل کار جدی کرد و نقدینگی را به سمت نقاط ثروت‌زا و تولیدمحور سوق داد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تدبیر فوری دولت برای کنترل گرانی‌ها چیست، بیان کرد: امیدواریم خدا به همه شما صبر بدهد.

لاریجانی تاکید کرد: در وضعیت فعلی به یک همگرایی میان قوای سه گانه لازم است، خوشبختانه رهبر انقلاب هم یک ساز و کار عملیاتی طراحی کرده اند که قوای مختلف کشور با هم تصمیم گیری کنند و ضوابطی هم برای این موضوع گذاشته اند، امیدواریم با این جلسه، این فکر عمیق‌تر شود و شرایط کشور بهبود یابد.

رئیس مجلس همچنین با قدردانی از برگزاری کنندگان نمایشگاه عکس و کارتن حمایت از کالای ایرانی در مجلس، خاطر نشان کرد: امیدواریم رسانه‌ها این فعالیت‌ها را به خوبی پوشش دهند.

وی ادامه داد: کار ابتکاری خوبی توسط سازمان صورت گرفته و با اعلامی که صورت گرفته از ظرفیت فکری و هنری هنرمندان برای تمرکز بر حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل استفاده شده است که به صدا و سیما تاکید می شود این نمایشگاه نمایش داده شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه این نمایشگاه باید در معرض دید دانش آموزان در مدارس نیز قرار گیرد اظهار کرد: در داخل باید انگیزه ها را به سمت استفاده از تولید داخل افزایش دهیم چرا که کشورهایی که می توانند در حوزه تولید داخل کار کنند که بستر آن از لحاظ فرهنگی فراهم شود.

لاریجانی تصریح کرد: حمایت از تولید داخل تنها با باید و نباید و تدوین قانون میسر نمی شود، باید این انگیزه در مردم فراهم شود که از کالای تولید داخل استفاده کنند.

نظرات بینندگان