arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

مهدی طائب: نگفتم بقایی و مشایی اعدام شوند

فرمانده قرارگاه عمار با انتقاد از تحریف اظهاراتش درباره بقایی و مشایی، گفت: بنده به‌هیچ‌عنوان نگفتم که آقای مشایی یا بقایی شکنجه‌شده‌اند چرا که شکنجه در مبانی اسلامی صحیح نیست. بلکه گفته‌ام که در قاموس اسلام شکنجه برای گرفتن اطلاعات منتفی و ممنوع است به همین جهت ادعای شکنجه آنها بی‌مورد و غلط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده قرارگاه عمار گفت: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده، این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

حجت الاسلام مهدی طائب عمار، درباره برخی ادعاها مبنی بر ضرب و شتم اسفندیار رحیم مشایی در زندان گفت: اولا من مسئول اطلاعات نیستم. ثانیا به یکی گفتند این کدوم امام‌زاده بود که در بصره بالای مناره شغال پارش کرد؟ طرف فکر کرد و گفت: امام‌زاده؟ بصره؟ بالای مناره؟ منظور شما یوسف است؟ پاسخ شنید بله خودشه، طرف جواب داد؛‌ اولا یوسف امام‌زاده نبود پیغمبر زاده بود،. ثانیا بصره نبود کنعان بود.ثالثا شغال نبود گرگ بود. رابعا بالای مناره نبود و ته چاه بود. دست آخر هم این که این داستانی که شما می‌گویید از اول دروغ بود!

فرمانده قرارگاه عمار خاطر نشان کرد: برای چه باید آقای مشایی را کتک بزنند؟ این را بدانید کسی که خودش حرفه‌ای اطلاعات است حتی اگر سیستم کتک هم مباح شود، هرگز با کتک اطلاعات نمی‌دهد، تنها راهی که مشایی حرف بزند این است که خودش دهن باز کند.

وی تاکید کرد: آقای مشایی نه کتک می‌خورد و نه غذایش کم شده او آزاد، آزاد است. دلیل بازداشتش هم این است که کارهای توطئه آمیزی در بیرون انجام می‌داده است.

طائب در پاسخ به این سوال که آیا رییس دفتر احمدی‌نژاد جاسوسانه عمل می‌کرده؟ گفت بله،‌ آقای مشایی نیروی بسیار پیچیده‌ای است و اینکه جاسوس است یا نه، خودش باید بگوید.

وی یاد آور شد: مشایی توانست آقای احمدی نژاد را که در ریل نظام جلو می‌رفت از ریل خارج کند و تبدیل به یک نیروی ضد نظام کند، این نشان می‌دهد در این زمینه آدم موفقی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا شما اسنادی دارید که ایشان جاسوس دشمن بوده است، گفت: آقای مشایی به دلیل حرفه‌ای بودن اسناد و مدارکی از اقداماتش برجای نگذاشته است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سندی برجای نگذاشته پس چرا بازداشت است، گفت: ما برای بازداشتش مدرک داریم. ما برای جابه‌جایی اموال اقتصادی مدارکی داریم،‌ مثلا در زمانی که در دولت حضور داشته به آقای احمدی نژاد گفته است بودجه را به جاهایی بدهد خب این جرم است و تخریب اموال محسوب می‌شود.

وی درباره عادلانه بودن حکم حمید بقایی نیز گفت: حکم آقای بقایی را نسبت به کمی آن عادلانه نمی‌دانم. آقای بقایی بایستی اعدام می‌شد.

طائب در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص مناقشه احمدی‌نژاد با دستگاه قضا، عنوان کرد: احمدی‌نژاد را باید آزاد گذاشت تا هر چه دلش می‌خواهد بگوید.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر غیر از احمدی‌نژاد کس دیگری بود آیا این چنین با وی برخورد می‌شد؟ هم گفت: اشکالی ندارد و آقای خاتمی هم هرچه دلش بخواهد می‌تواند بگوید.

/توضیحات

طائب: "اعدام بقایی" و "شکنجه مشایی" را من نگفته‌ام

رئیس قرارگاه عمار با انتقاد از تحریف اظهاراتش درباره بقایی و مشایی، گفت: بنده به هیچ عنوان نگفتم که آقای مشایی یا بقایی شکنجه شده‌اند چرا که شکنجه در مبانی اسلامی صحیح نیست.

حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از تحریف اظهاراتش درباره بقایی و مشایی، گفت: بنده به‌هیچ‌عنوان نگفتم که آقای مشایی یا بقایی شکنجه‌شده‌اند چرا که شکنجه در مبانی اسلامی صحیح نیست. بلکه گفته‌ام که در قاموس اسلام شکنجه برای گرفتن اطلاعات منتفی و ممنوع است به همین جهت ادعای شکنجه آنها بی‌مورد و غلط است.

وی درباره این جمله که " بقایی باید اعدام شود" نیز گفت: من گفتم اگر اتهام جاسوسی درباره هر فردی ثابت شود، حکمش اعدام است نه اینکه آقای بقایی یا آقای مشایی جاسوس ثابت شده برای قوه قضائیه هستند و باید اعدام شوند. البته ممکن است برای من یا فرد دیگری این اعتقاد باشد اما این اعتقاد تنها برای خود فرد مهم است.

طائب گفت: متأسفانه یکی از رسانه‌ها مصاحبه بنده را تحریف و اظهاراتم را به‌صورت وارونه منتشر کرده است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان