arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

دستور فرمانده ناجا برای برخورد با بی حجابی، دور دور و شیشه دودی غیرمتعارف در خودروها

سردار حسین اشتری گفت: هنجارشکنی در خودرو، آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس، بی حجابی، سرعت‌هایی که باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شود و ... از جمله مواردی است که پلیس باید طبق قانون با آنها برخورد کند و در هر جایی که امکان متوقف کردن خودرو وجود ندارد باید شماره پلاک این خودروها یادداشت شده تا با آنها برخورد شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستور فرمانده ناجا برای برخورد با بی حجابی، دور دور و شیشه دودی غیرمتعارف در خودروها

رئیس پلیس کشور بر ضرورت برخورد با بدحجابی آلودگی صوتی، هنجارشکنی، دودی کردن شیشه و مزاحمت برای نوامیس از سوی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در اولین نشست فصلی مدیران ستادی و روسای پلیس‌های راه و راهور ناجا که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: هنجارشکنی در خودرو، آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس، بی حجابی، سرعت‌هایی که باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شود و ... از جمله مواردی است که پلیس باید طبق قانون با آنها برخورد کند و در هر جایی که امکان متوقف کردن خودرو وجود ندارد باید شماره پلاک این خودروها یادداشت شده تا با آنها برخورد شود.

وی برخورد با این موارد را جزء وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی برشمرد و گفت:‌ باید جلوی دور دور خودروها نیز گرفته شود. این کارها یعنی چه که چند ماشین در چند نقطه مدام یک مسیری را تکرار می کنند و باعث نارضایتی ساکنان و کسبه شوند. باید با این موارد برخورد شود و البته نوع وسیله نقلیه نیز برای ما فرقی ندارد و ملاک رعایت قانون و مقررات است.

فرمانده نیروی انتظامی به برخورد با شیشه‌های دودی نامتعارف نیز تاکید کرد و گفت:‌قانون یک معیار و دستورالعملی برای شیشه‌های دودی پیش بینی کرده است که بر اساس آن باید میزان تیرگی شیشه 30 درصد باشد. اگر دودی بودن شیشه بیشتر از این حد بود باید با آن برخورد شود. خودرویی که داخلش مشخص نشود برای مردم ناامن است و اتفاقاتی هم در این راستا رخ داده است.

اشتری افزود: اگر خودرویی با شیشه دودی وارد کشور می‌شود باید مسئولان ما در وزارت صنعت و گمرک‌ها این موضوع را پیگیری کنند تا قوانین ما رعایت شود و اگر در نقاطی اقدام به دودی کردن شیشه خودروها یا تعویض آن می‌کنند نیز با هماهنگی پلیس اماکن نیز باید با آنها برخورد شود. که در مسئله نصب ساب و سیستم‌های صوتی روی خودروها این مسئله با کمک اصناف حل شده و تعداد آن کاهش پیدا کرد.

وی افزود: تمام تلاش و اقدامات ما این است که مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

نظرات بینندگان