arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

در جلسه غیرعلنی مجلس با جهانگیری درباره گرانی‌ها چه گذشت؟ / لاریجانی: امیدوارم خدا به همه شما صبر بدهد

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور معاون اول رئیس جمهور و با موضوع گرانی های اخیر برگزار شد، گفت: در این جلسه در خصوص وضعیت قیمت‌ها و نگرانی‌هایی که در کشور به وجود آورده صحبت شد؛ در این خصوص لازم بود بحث جدی میان مجلس و دولت صورت بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس مجلس شورای اسلامی برخی جزئیات نشست غیرعلنی امروز با معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص گرانی‌های اخیر را تشریح کرد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه سازمان ملی استاندارد ایران که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور معاون اول رئیس جمهور و با موضوع گرانی های اخیر برگزار شد، گفت: در این جلسه در خصوص وضعیت قیمت‌ها و نگرانی‌هایی که در کشور به وجود آورده صحبت شد؛ در این خصوص لازم بود بحث جدی میان مجلس و دولت صورت بگیرد.

وی افزود: آقای جهانگیری و وزرای مربوطه امروز در جلسه حضور یافتند و بحث مفصلی در خصوص شرایط کشور و علت سازوکارهای جدید برای مسائل اقتصادی مطرح شد و نمایندگان و روسای کمیسیون های مجلس نیز دیدگاه های خود را مطرح کردند. باید اصلاحاتی از نظر نوع پرداختن به مسائل اقتصادی ایجاد شود که در این خصوص پیشنهاداتی ارائه شد.این جلسات ادامه خواهد داشت و باید قبول کرد که با توجه به شیطنت هایی که آمریکایی ها دارند و برخی اشکالات درونی اقتصاد کشور، باید بر روی این مسائل کار جدی کرد و نقدینگی را به سمت نقاط ثروت و تولیدمحور سوق داد.

اهم اظهارات لاریجانی به شرح زیر است:

مباحثی هم در خصوص نوع نیازهایی که دولت در شرایط فعلی دارد و نیازمند تصمیم مجلس است، مطرح و پیشنهادات نمایندگان ارائه شد و بر این نکته تاکید شد که در وضعیت فعلی به یک همگرایی میان قوای سه گانه احتیاج است. خوشبختانه رهبری معظم انقلاب هم یک ساز و کار عملیاتی طراحی کرده اند که قوای مختلف کشور با هم تصمیم گیری کنند و ضوابطی هم برای این موضوع گذاشته اند. امیدواریم با این جلسه، این فکر عمیق‌تر شود و شرایط کشور بهبود یابد.

*{درباره تدبیر فوری دولت برای کنترل گرانی ها}: امیدواریم خدا به همه شما صبر بدهد.

*{درباره دیدار با رهبر معظم انقلاب در موضوع FATF}:رئیس مجلس پاسخ داد دیداری نداشته‌ایم.

تاکید جهانگیری بر نبود نگرانی در تامین مایحتاج مردم

شهباز حسن‌پور در توضیح جلسه غیرعلنی امروز مجلس، اظهار داشت:‌ این جلسه با حضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، کرباسیان وزیر اقتصاد، شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجتی وزیر کشاورزی، سیف رییس کل بانک مرکزی و واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور برای بررسی گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت ارز و مشکلات اقتصادی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه آقای جهانگیری به عنوان فرمانده اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گزارش بسیار مبسوط و خوبی درباره اقدامات انجام شده علیه ایادی استکبار در موضوع اقتصادی ارائه و اعلام کرد کارگروهی از قوای سه‌گانه برای مبارزه جدی‌تر با مسائل و مشکلات پیش‌رو تشکیل شده است، مشکلاتی که دشمنان قسم خورده ما در بعد از برجام برای ما رقم زدند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بر اساس توضیحات داده شده در این کارگروه، راهکارهای اساسی اندیشیده شده تا بتوان مایحتاج مورد نیاز مردم را تامین کرد، همچنین مواد اولیه به کارخانجات و بخش صنعت داده شده و واردات در این موارد بدون محدودیت صورت گیرد، لذا جای نگرانی برای مسائل اقتصادی مردم و وضعیت معیشت آنها وجود ندارد.

حسن‌پور در مورد موضوع گرانی‌های اخیر، گفت: قرار شد دولت طی هفته‌های آینده تصمیم‌گیری‌ها و نظارت های خود را اعلام کرده و کنترلش را بر وضعیت بازار بیشتر کند، همچنین این توضیح داده شد که کالاهای ضروری با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد شده به همین دلیل باید در زمان فروش نیز نرخ های مصوب اعلامی را اعمال کند.

وی در پایان در مورد موضوع افزایش قیمت ارز نیز گفت: در این باره نیز دولت‌ در هفته‌های آینده سیاست‌های کلی خود را اعلام می‌کند.

نظرات بینندگان