arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

توضیح ناجا درباره حواشی ویلای فیروزآبادی در لواسان: پلیس حکمی مبنی بر تخلیه این مکان نداشته است

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: برخی مدعی هستند پلیس اهمال کاری کرده و اقدام به تخلیه ملک مورد نظر نکرده است؛ ادعایی که حتی ذره‌ای و اندکی واقعیت ندارد. هنگامی که رئیس دادگستری تهران تاکید می‌کند، درباره موضوع فوق هیچ دستور قضایی صادر نشده و پرونده ای به دادگستری ارجاع داده نشده و به تازگی ساعت ۱۴:۳۰ عصر روز ۲۹ خرداد سال جاری پرونده ای به دادگستری رسیده و برای رسیدگی به آن تعیین وقت شده است؛ پس چگونه پلیس باید اقدام به تخلیه ملک مزبور می کرد؟ وقتی هنوز رأیی صادر و حکمی امضاء نشده و ابلاغی به نیروی انتظامی صورت نگرفته است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی نیروی انتظامی در واکنش به اتهامات منتسب به پلیس در ماجرای تخلیه مکانی در لواسان که متعلق به یکی از فرماندهان عالی رتبه نظامی بود، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: تخلیه مکان توسط پلیس، بدون حکم قضایی برخلاف قانون است و پلیس حکمی مبنی بر تخلیه این مکان نداشته است.

به گزارش ایسنا، در توضیح سردار سعید منتطرالمهدی که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: «این روزها بحث بر سر تخلیه مکانی در لواسان که در اختیار رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح بوده بالا گرفته است؛ تعدادانگشت شماری ازشخصیت‌های حقیقی و حقوقی در این باره اظهار نظر کردند؛ اما همچون همیشه برخی کوتاه تر از دیوار پلیس، دیواری پیدا نکرده اند و باز هم هجمه‌هایشان نوازشگر تن این نیروی خدمتگزار شده است.

مدعیان، مدعی هستند پلیس اهمال کاری کرده و اقدام به تخلیه ملک مورد نظر نکرده است؛ ادعایی که حتی ذره‌ای و اندکی واقعیت ندارد. هنگامی که رئیس دادگستری تهران تاکید می‌کند، درباره موضوع فوق هیچ دستور قضایی صادر نشده و پرونده ای به دادگستری ارجاع داده نشده و به تازگی ساعت ۱۴:۳۰ عصر روز ۲۹ خرداد سال جاری پرونده ای به دادگستری رسیده و برای رسیدگی به آن تعیین وقت شده است؛ پس چگونه پلیس باید اقدام به تخلیه ملک مزبور می کرد؟ وقتی هنوز رأیی صادر و حکمی امضاء نشده و ابلاغی به نیروی انتظامی صورت نگرفته است؟

پلیس در چارچوب قانون عمل می کند، چه در غیر این صورت خود در مظان اتهام قرار می گیرد. پلیس نمی تواند خارج ازقوانین و مقررات تعیین شده دست به اقدامی بزند چرا که برای پلیس قانون ، قانون است، رییس و مرئوس نمی شناسد ؛ پلیس با کسی مماشات ندارد، وکیل و وزیر، مالک و مملوک و ... برایش

به یک اندازه قابل احترامند؛ پس اگر حکمی مبنی بر تخلیه مکانی به نیروی انتظامی ارجاع می شد، بی درنگ برحسب قانون اقدام می کرد؛ پس برچسب زدن به سازمانی که عمل به وظیفه و احترام به قانون در اولویت برنامه هایش است دور از انصاف بوده و این وصله ها به پلیس نمی چسبد.

بگذریم که هوچی گری، مدعی شدن بی پایه و اساس و ... از هر کسی بر می‌آید هر گاه کسی بتواند بر پایه ادله و مدارک سخن بگوید هنر کرده است و حرفش بر دل و بر کرسی خواهد نشست، نه افرادی که غیر از جنجال گری و فرافکنی رسانه‌ای راهی در پیش ندارند و کاری نمی دانند.

آن قدر نیروی انتظامی بر خدمت گذاری خود برای این مردم که ولی نعمتان اصلی انقلاب و نظام هستند مطمئن است که نمی پذیرد کسی به قدمی، قلمی و یا لحنی این خدمتگذاری صادقانه را آلوده کرده و در جامعه شبهه افکنی کند.»

نظرات بینندگان