arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

موشک های یمن به مراکز سلطنتی ریاض اصابت کرد

شبکه خبری المسیره یمن یکشنبه شب گزارش داد: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی این کشور مرکز اطلاعات وزارت دفاع و دیگر اماکن وابسته به مراکز سلطنتی در ریاض عربستان را هدف موشک های بالستیک قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موشک های یمن به مراکز سلطنتی ریاض اصابت کرد المسیره با اعلام این که این موشک ها از نوع موشک های 'برکان' بوده اند، به مراکز سلطنتی سعودی اشاره نکرده است.
این درحالی است که رسانه های سعودی با تایید پرتاب این موشک، البته مدعی شدند: پدافند هوایی ارتش این کشور یک موشک شلیک شده به ریاض را رهگیری و منهدم کرده است.
این اقدام، 10 روز پس از آن صورت می گیرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن 23 خرداد گذشته در اقدامی مشابه شهرک نظامی 'الفیصل' در جیزان واقع در جنوب غربی عربستان را هدف موشک بالستیک قرار دادند.
ژنرال 'ترکی المالکی' سخنگوی ائتلاف نظامی ضد یمن به سرکردگی عربستان دوشنبه شب گذشته اعتراف کرد، تاکنون 149 فروند موشک از یمن به سوی عربستان شلیک شده است.
تحلیلگران بر این باورند، با بالا گرفتن آتش جنگ یمن چنانچه هم‌ زمان 50 موشک یمنی به سمت شرکت نفتی «آرامکو» عربستان در جیزان شلیک شود، بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی جهان که 70 درصد از نفت اروپا را تامین می کند، نابود خواهد شد و ایالات متحده نیز با بحران نفت روبرو می شود. 
حمله نظامی سعودی به یمن در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمنی ها نشد، بلکه این جنگ خسارت های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است، به گونه ای که کارشناسان بر این باورند در خوشبینانه ترین حالت هر روز جنگ برای دولت ریاض 200 میلیون دلار هزینه دارد.
عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین ماه 96 به بهانه 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن حملات همه جانبه خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کردند.

نظرات بینندگان