arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۷

روسیه: غرب برای سناریو جدید در سوریه آماده می‌شود / هدف آنها سرنگونی اسد است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه یکشنبه شب گفت: غربی‌ها به دنبال یک سناریوی جدید در سوریه هستند. زاخارووا اظهار داشت: از ابتدا ماموریت اصلی ائتلاف به سرکردگی امریکا و برخی کشور‌های خاورمیانه؛ یعنی سرنگونی (دولت) بشار اسد، روشن و مشخص بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه یکشنبه شب گفت: غربی‌ها به دنبال یک سناریوی جدید در سوریه هستند.

به گزارش ایرنا، زاخارووا در گفتگو اختصاصی با شبکه تلویزیونی'روسیا الیوم' اظهار داشت: از ابتدا ماموریت اصلی ائتلاف به سرکردگی امریکا و برخی کشور‌های خاورمیانه؛ یعنی سرنگونی (دولت) بشار اسد، روشن و مشخص بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه یادآور شد: ائتلاف با هدف سرنگونی دولت سوریه وارد منطقه شد و تلاش کرد تا با سازو کارهایی، مشروعیت نداشتن اسد را به اثبات برساند.
وی ادامه داد: ماموریت کشور‌های ائتلاف آمریکایی شکست خورد و ما اطلاعات کاملی از حمایت‌های مالی برخی کشور‌ها برای تحقق این هدف ائتلاف در اختیار داریم.
زاخارووا اظهار داشت: غربی‌ها دست به سناریو جدیدی موسوم به مخالفان و تروریست‌های میانه رو زدند و تلاش کردند تا از طریق عملیات مسلحانه به اهداف خود (سرنگونی دولت مرکزی سوریه) برسند که در این باره نیز کاری از پیش نبردند.
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه از شهروندان سوری خواست با حفظ هشیاری خود در دام برنامه‌های مشکوک گروه هایی، چون 'کلاه سفیدها' نیفتند. وی ابراز امیدواری کرد که به زودی دروغ این گروه‌ها در شبکه‌های مختلف اجتماعی برملا شود.
روسیه از هشتم مهرماه سال ۹۴ (۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵) براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده‌ها فروند بمب افکن، بالگرد‌های رزمی، مجموعه‌های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم در شمال این کشور، مواضع گروه‌های تروریستی بویژه داعش را بمباران کرد.

نظرات بینندگان