arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۷

خبری بد برای گردشگران فضایی: سفر در فضای کهکشان ها برای همه مناسب نیست

بسیاری از شرکت های مطرح دنیای فناوری در تلاشند تا برای سفر به فضا برنامه ریزی کنند. اما آیا صرف ثبت نام در این پروازهای جنجالی کافی است و همه می توانند در این سفرها موفق باشند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از شرکت های مطرح دنیای فناوری در تلاشند تا برای سفر به فضا برنامه ریزی کنند. اما آیا صرف ثبت نام در این پروازهای جنجالی کافی است و همه می توانند در این سفرها موفق باشند؟

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، بسیاری از ما برای سفر به فضا رویاهایی داریم اما به نظر می رسد فارغ از هزینه هایی که باید برای پرواز پرداخت کنیم، نسبت به  وضعیت بدنی خود نیز حساسیت هایی خواهیم داشت.

درواقع حتی برخی از مسافران دریایی نیز، هنگامی که روی عرشه کشتی یا کابین هواپیما قرار می گیرند، دچار حالت تهوع می شوند. بنابراین، سفرهای فضایی وضعیتی به شدت نگران کننده تر دارد. پس اگر قرار است عازم یک سفر فضانوردی شوید، بهتر است ابتدا برخی نکات را بدانید.

هرچند که به نظر می رسد تمام تمرینات فضانوردان در تمرینات گرانشی (مرتبط با فقدان جاذبه زمین)خلاصه می شود؛ اما تمرین های ناسا برای فضانوردی بسیار گسترده تر از این ها است. 

برخی از افرادی که در فضا قرار می گیرند، دچار بیماری فضایی یا سندروم انطباق فضایی (SAS) می شوند، جالب است بدانید که این بیماری از نظر علمی شناخته شده است و البته که یک بیماری واقعی است.

درواقع فضانوردان ناسا سال ها تمرین می کنند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند اثرات غیر طبیعی موجود در فضا را تحمل کنند، اثراتی که شامل تغییرات در فعالیت قلب و عروق، بینایی، تراکم استخوان و عملکرد تنفسی می شود.

بدن ما در طول هزاران سال در معرض گرانش بوده است، بنابراین هنگامی که گرانش را از معادله حذف می کنید، بدن به سرعت شروع به حرکت می کند.

بر این اساس پرسشی که مطرح می شود این است که با توجه به تبلیغات گسترده شرکت های فناوری برای گردشگران بالقوه فضایی، آیا می توان امیدوار بود که همه گردشگرانی که در این پروژه های پر هزینه ثبت نام می کنند موفق به سفر فضایی شوند؟

متاسفانه به نظر می رسد پاسخ منفی است. درواقع شرایط بدنی همه افراد پاسخگوی به جریان افتادن یک سفر فضایی موفق نیست. شاید بهتر باشد افرادی که تمایل دارند عازم سفرهای فضایی شوند، پیش از آغاز سفر از سلامت بدنی خود اطمینان حاصل کنند. 

نظرات بینندگان