arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۷

ژاکا و شکیری از محرومیت فیفا گریختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی فوتبال، «گرانیت ژاکا» و «ژردان شکیری» دو بازیکن تیم ملی سوئیس که به دنبال شادی پس از گل جنجال برانگیزشان مقابل صربستان خبر ساز شده بودند؛ با محرومیت دو جلسه ای فیفا روبرو نشده و در عوض به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «راشا تودی» روز دوشنبه با درج این خبر نوشت: مطابق حکم فیفا، ژاکا و شکیری به دلیل انجام «رفتار غیر ورزشی و مغایر با بازی جوانمردانه»، هر کدام به پرداخت مبلغی معادل 10 هزار دلار آمریکا جریمه شدند، علاوه بر این «اشتفان لیختنشتاینر» کاپیتان تیم ملی سوئیس نیز به پرداخت 5 هزار دلار محکوم شد.

فدراسیون بین المللی فوتبال روز گذشته روند رسیدگی به پرونده انضباطی این دو بازیکن را که اصالتا آلبانی تبار هستند و پس از به ثمر رساندن گل در بازی مقابل صربستان در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، با دستان خود نماد «عقاب دو سر» منقش روی پرچم آلبانی را نشان دادند؛ آغاز کرد.
مقامات و هواداران صربستان که از این حرکت بازیکنان سوئیس به شدت به خشم آمده بودند از فیفا خواستند تا مطابق قوانین «برانگیختن احساسات عمومی» این دو بازیکن را برای دو جلسه از همراهی تیم ملی کشورشان محروم کند.

دولت صربستان، استقلال کوزوو را که اکثریت جمعیت تقریبی 2 میلیون نفری آن را آلبانی تبارها تشکیل داده و از زیر مجموعه های سابق این کشور محسوب می شوند؛ حتی پس از گذشت 10 سال به رسمیت نمی شناسد.

با این حال، فیفا امروز با اعلام حکم خود این بازیکنان را تنها به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

نظرات بینندگان