arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

عروسک های برنامه نویس معرفی شدند / تلاش برای افزایش مشاغل زنان با آموزش از سنین کودکی

بسیاری از بزرگسالان عروسک باربی را در نقش یک اسباب بازی کم محتوا می بینند، اما جالب است بدانید اخیرا عروسک های باربی نقشی مهم در علاقه مند کردن دختران به مهندسی ایفا می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از بزرگسالان عروسک باربی را در نقش یک اسباب بازی کم محتوا می بینند، اما جالب است بدانید اخیرا عروسک های باربی نقشی مهم در علاقه مند کردن دختران به مهندسی ایفا می کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، عروسک های باربی تا کنون صدها نقش ایفا کرده اند، اما این بار نوبت به مهندسی کامپیوتر و کدنویسی رسیده است.

عروسک باربی در طول عمر خود تقریبا 200 شغل حرفه ای را به عهده گرفته است. اما شغلی که اخیرا از سوی عروسک باربی انتخاب شده ، مبتنی بر دانش کامپیوتری است و در نتیجه با تمامی مشاغل دیگر این عروسک متفاوت است.

این عروسک جدید کودکان را تشویق به کشف مفاهیم علم، فناوری، مهندسی و ریاضی  می کند و البته والدین می توانند با پرداخت یک هزینه ثابتبسته های آموزشی جدید دریافت کنند.

عرروسک های برنامه نویس معرفی شدند / تلاش برای افزایش مشاغل زنان با آموزش از سنین کودکی

باربی از دهه 1960 میلادی نقشی مهم در رشد و توسعه ظرفیت های کودکان ایفا کرده اما اکنون با کنار زدن کلیشه های سابق قصد دارد کودکان و به ویژه دختران را به خودباوری برساند. 

آمارهای مرکز ملی زنان و فناوری اطلاعات طی 2 سال گذشته نشان می دهد: زنان 26 درصد از مشاغل کامپیوتری جهان را به خود اختصاص داده اند، زنان 19 درصد دانشجویان رشته علوم کامپیوتری را تشکیل می دهند. 

طراح عروسک های جدید می گوید: عروسک های جدید می توانند به کودکان یاد دهند برای جامعه پویای آینده باید خلاق باشند.

همراه با خرید عروسک باربی یک کتاب قابل دانلود به نام "کمپ کد برای باربی و دوستان" ارائه می شود. این مفاهیم و برنامه های کامپیوتری به کودکان یاد می دهد از طریق برنامه نویسی به چه نوع حرفه ها و مشاغلی مسلط می شوند. 

 

نظرات بینندگان