arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۷

سیستم تشخیص چهره مایکروسافت ارتقاء یافت / تشخیص دقیق رنگین پوستان / کاهش ضریب خطا

فناوری تشخیص چهره مایکروسافت ارتقاء خواهد یافت. این فناوری از این پس نه تنها افراد عادی، بلکه رنگین پوستان و چهره های خاص را نیز با کیفیت بالاتری شناسایی می کند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فناوری تشخیص چهره مایکروسافت ارتقاء خواهد یافت. این فناوری از این پس نه تنها افراد عادی، بلکه رنگین پوستان و چهره های خاص را نیز با کیفیت بالاتری شناسایی می کند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، در شرایطی که تکنولوژی های تشخیص چهره روز به روز پیشرفت می کنند، مایکروسافت تصمیم گرفته از نوعی تکنولوژی هوشمند تر رونمایی کند. 

درواقع این سیستم جدید می تواند نه تنها جنسیت افراد را تشخیص دهد، بلکه رنگ پوست و نژاد افراد را تشخیص می دهد.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که تکنولوژی مذکور نرخ خطاهای مرتبط با رنگ پوست افراد  را تا  20 درصد کاهش می دهد.

این موضوع در حکم یک خبر خوش برای بسیاری از افراد است، چرا که تا پیش از این نگرانی هایی در خصوص تشخیص های ضعیف سیستم تشخیص چهره مایکروسافت در مورد رنگین پوستان وجود داشت.

یک محقق ارشد امنیتی در مایکروسافت، در این خصوص، گفت: "جمع آوری اطلاعات بیشتر  تنوع دنیای ما را نشان می دهد و ما باید مراقب کیفیت و چگونگی عملکر اندازه گیری های خود باشیم. این ، گامی مهمی برای مقابله با مشکلات است."

با وجود این که برای مواردی مانند باز کردن قفل تلفن و هشتگ گذاری امنیتی نام دوستان، نگرانی خاصی وجود ندارد،اما استفاده از  فناوری تشخیص چهره هنوز بحث برانگیز است.

روز دوشنبه، اداره پلیس اورلاندو استفاده از فناوری تشخیص چهره  آمازون را متوقف کرد و نرم افزار تشخیص چهره مورد استفاده توسط پلیس متروپولیتن در انگلستان تنها حدود 2 درصد از تشخیص های خود را با دقت انجام داده است. 

بر این اساس، مایکروسافت با تلاش جدید خود می تواند به نوعی ممتاز و منحصر به فرد باشد. 

نظرات بینندگان